خانواده قربانیان تیراندازی دسته جمعی بوفالو از متا شکایت می کنند، Reddit، Amazon


المور می گوید هدف این است که اصلاحات را مجبور کنیم.

او می‌گوید: «ما نمی‌تو،م قرب،ان این دعوا را بازگرد،م، اما می‌تو،م مطمئن شویم که هیچ خانواده دیگری مجبور به طرح این نوع شکایت نیست. المور می گوید، هیچ خانواده ای شایسته عضویت در این باشگاه غیرقابل رشک نیست.

هدف این دعوی اساساً سفر کاملی است که جندرون را از یک نوجوان معمولی آمریکایی به تبدیل شدن به یک برتری طلب خشن سفیدپوست تبدیل کرد – فردی مجهز به ابزار و قصد قتل عام هر چه بیشتر سیاه پوستان. آنها به پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اسنپ چت به ،وان اولین بخش از این فرآیند اشاره می کنند.

در این شکایت آمده است: «رادیکال شدن گندرون در رسانه های اجتماعی نه تصادفی بود و نه تصادفی. «این نتیجه قابل پیش‌بینی تصمیم آگاهانه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی متهم برای طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای پلتفرم‌ها و ابزارهایی بود که تعامل کاربر (و درآمد تبلیغات مربوطه) را به هزینه امنیت عمومی به حدا،ر می‌رساند.»

این دادخواست ادعا می کند که ایدئولوژی برتری طلبی سفیدپوستان که جندرون را به تصرف خود درآورد، به ویژه «نظریه جایگزینی بزرگ» – که توطئه بین المللی را برای تضعیف قدرت سیاسی سفیدپوستان تصور می کند – «محصول رسانه های اجتماعی» است. در حالی که ممکن است توسط یک نویسنده فرانسوی ساخته شده باشد و توسط نئونازی‌های سرسخت تبلیغ شده باشد، این دعوی ادعا می‌کند که «طرفداران نظریه جایگزینی به شدت به رسانه‌های اجتماعی و ابزارها و ویژگی‌هایی که مدعیان رسانه‌های اجتماعی برای افزایش مشارکت خود استفاده می‌کنند، متکی هستند. ایدئولوژی نژادپرستانه را به طرفداران جوان و تأثیرپذیر ترویج دهید.»

المور در پرونده های خود استدلال می کند که قرار گرفتن در معرض این نوع تبلیغات نفرت در نوجو،، آمیخته با ماهیت اعتیادآور رسانه های اجتماعی، اساساً شیمی مغز گرندرون را تغییر داد.

این شکایت ادامه می‌دهد که پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی تعامل کاربران را «نه با نشان دادن محتوایی که به آنها درخواست می‌کنند یا می‌خواهند ببینند، بلکه با نشان دادن آن‌ها و در غیر این صورت توصیه به محتوایی که نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند، به حدا،ر می‌رسانند». «اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت با استفاده کامل از توسعه ناقص لوب پیش، جندرون، تعامل محصول او را با هدف قرار دادن او با محتواها و ارتباطات فزاینده و خشونت آمیز که بر اساس اطلاعات و اعتقادات، نژادپرستی، یهودی ستیزی و خشونت اسلحه را ترویج می کرد، حفظ ،د. ”

المور استدلال می کند که این یک اشکال نیست. “این محصولات همانطور که طراحی و در نظر گرفته شده بود کار می ،د.”

این پلتفرم‌ها جندرون را به مرحله بعدی در رادیکال‌سازی‌اش راهنمایی ،د: 4chan.

در این دادخواست ادعا شده است که در حالی که هیچ الگوریتمی در تابلوی تصویر بدنام وجود ندارد، “جامعه ای از نژادپرستان همکار او را تشویق می ،د که به جلو برود.” علاوه بر این، گندرون کاربر مکرر /k/، برد اسلحه بود. آن انجمن و انجمن های مشابه در دیسکورد به او کمک ،د تا برای حمله آماده شود و شانس موفقیت او را افزایش دهد.

بر اساس اسنادی که WIRED به دست آورده است، شکایت از حامی مالی 4chan Good Smile، یک شرکت ،اب‌بازی بزرگ ژاپنی است که در سال 2015، 2.4 میلیون دلار برای 30 درصد سهم در سایت سرمایه‌گذاری کرد. خانواده ها با اشاره به گزارش WIRED و شکایتی که توسط کارمندان سابق این شرکت تنظیم شده است، ادعا می کنند که نقش Good Smile در 4chan “نقش یک سرمایه گذار منفعل نیست، بلکه فعالانه در مدیریت سایت رسانه های اجتماعی شرکت دارد.”

در بی،ه ای از آوریل، Good Smile گزارش WIRED را تکذیب کرد و تاکید کرد: “ما با 4chan شراکتی نداریم، هرگز بر مدیریت و/یا کنترل 4chan نفوذ نداشته ایم.” با این حال، در همان بی،ه، Good Smile همچنین می گوید: “ما هر رابطه محدودی را که قبلاً با 4chan داشتیم در ژوئن 2022 قطع کردیم. از آن زمان تاکنون هیچ رابطه ای با 4chan نداشته ایم.” این شرکت به «تعهدات محرمانگی» اشاره کرده است که از اظهار نظر در مورد این موضوع جلوگیری می کند و چندین درخواست برای اظهار نظر را نادیده گرفته است.


منبع: https://www.wired.com/story/buffalo-s،oting-white-supremacy-lawsuit-4chan/