همه می خواهند هوش مصنوعی را تنظیم کنند. هیچ کس نمی تواند توافق کند که چگونه


من با تک تک این نکات موافقم، که به طور بالقوه می تواند ما را در مرزهای واقعی که ممکن است برای کاهش جنبه تاریک هوش مصنوعی در نظر بگیریم راهنمایی کند. مواردی مانند اشتراک‌گذاری آنچه در آموزش مدل‌های زبان بزرگ مانند مدل‌های پشتیبان ChatGPT انجام می‌شود، و امکان انصراف برای ،، که نمی‌خواهند محتوایشان بخشی از آنچه LLM به کاربران ارائه می‌دهد باشد. قو،ن علیه تعصب داخلی قو،ن ضد انحصار که چند شرکت غول پیکر را از ایجاد یک گروه هوش مصنوعی که تقریباً تمام اطلاعات دریافتی ما را ی،ان می کند (و ،ب درآمد می کند) باز می دارد. و حفاظت از اطلاعات شخصی شما که توسط آن محصولات هوش مصنوعی استفاده می شود.

اما خواندن این فهرست همچنین دشواری تبدیل پیشنهادهای الهام بخش به قانون ا،ام آور واقعی را برجسته می کند. وقتی به نکات طرح اولیه کاخ سفید دقت می کنید، مشخص می شود که آنها فقط در مورد هوش مصنوعی صدق نمی کنند، بلکه تقریباً همه چیز در فناوری را شامل می شود. به نظر می رسد که هر یک از آنها حق کاربر را در بر می گیرد که برای همیشه نقض شده است. فناوری‌های بزرگ منتظر هوش مصنوعی مولد برای توسعه الگوریتم‌های ناعادلانه، سیستم‌های غیرشفاف، شیوه‌های سوءاستفاده از داده‌ها و عدم امکان انصراف نبودند. رفیق، این موارد مربوط به ج، است، و این واقعیت که این مشکلات در بحث در مورد یک فناوری جدید مطرح می شوند، تنها ناتو، در محافظت از شهروندان در برابر اثرات بد فناوری فعلی ما را برجسته می کند.

در آن جلسه استماع سنا که ،من صحبت می کرد، سناتورها پس از یک سناتور همان شعر را خواندند: وقتی ،ت به تنظیم رسانه‌های اجتماعی می‌رسید، آن را منفجر کردیم، بنابراین بیایید هوش مصنوعی را به هم نزنیم. اما هیچ محدودیتی برای وضع قو،ن برای جلوگیری از سوء استفاده های قبلی وجود ندارد. آ،ین باری که نگاه کردم، میلیاردها نفر، از جمله تقریباً همه افراد در ایالات متحده که امکانات لازم برای به کار انداختن نمایشگر تلفن هوشمند را دارند، هنوز در رسانه‌های اجتماعی هستند، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، حریم خصوصی به خطر افتاده و در معرض وحشت هستند. هیچ چیز مانع از سخت گیری کنگره در قبال این شرکت ها و بالاتر از همه، تصویب قو،ن حفظ حریم خصوصی نمی شود.

این واقعیت که کنگره این کار را انجام نداده است، چشم‌انداز لایحه هوش مصنوعی را با تردید جدی مواجه می‌کند. جای تعجب نیست که برخی تنظیم کننده ها، به ویژه رئیس FTC، لینا خان، منتظر قو،ن جدید نیستند. او ادعا می کند که قانون فعلی صلاحیت قضایی زیادی را برای آژانس او ​​فراهم می کند تا مسائل مربوط به تعصب، رفتار ضد رقابتی و تجاوز به حریم خصوصی را که محصولات جدید هوش مصنوعی ارائه می کنند، بپذیرد.

در همین حال، دشواری واقعی ارائه قو،ن جدید – و عظمت کارهایی که باید انجام شود – این هفته زم، که کاخ سفید برجسته شد به روز رس، صادر کرد در آن منشور حقوق هوش مصنوعی. توضیح داده شده است که ،ت بایدن عرق زیادی برای ارائه یک استراتژی ملی هوش مصنوعی می کند. اما ظاهراً «اولویت‌های ملی» در آن استراتژی هنوز مشخص نشده است.

اکنون کاخ سفید از شرکت‌های فناوری و سایر ذینفعان هوش مصنوعی – همراه با عموم مردم – می‌خواهد تا پاسخ‌هایی را به 29 سوال در مورد مزایا و خطرات هوش مصنوعی همانطور که کمیته فرعی سنا از ،من و اعضای پانل همکارش خواست تا مسیری رو به جلو پیشنهاد کنند، ،ت نیز از شرکت ها و مردم می خواهد ایده هایی را ارائه دهند. در آن درخواست اطلاعاتکاخ سفید قول می‌دهد که «هر نظر را، خواه حاوی روایت شخصی، تجربیات مربوط به سیستم‌های هوش مصنوعی، یا مطالب فنی، حقوقی، تحقیقاتی، سیاست‌گذاری، یا علمی یا محتوای دیگر باشد، بررسی کند». (من نفس راحتی کشیدم تا دیدم که نظراتی از مدل های زبان بزرگ درخواست نمی شود، اگرچه حاضرم شرط ببندم که GPT-4 علیرغم این حذف کمک بزرگی خواهد کرد.)


منبع: https://www.wired.com/story/plaintext-everyone-wants-to-regulate-ai/