پایان بوم زوم


ا،اج ها ادامه دارد به صنعت فناوری ضربه زدند، و این هفته آنها برای یکی از بزرگترین برندگان این بیماری همه گیر آمدند: زوم.

دیروز، پلتفرم کنفرانس ویدیویی 15 درصد از کارکنان خود را کاهش داد، ی،ی حدود 1300 نفر. این اتفاق پس از آن رخ داد که زوم در دو سال تعداد سران خود را سه برابر کرد. اریک یوان، مدیر عامل زوم، در این باره گفت: «ما آنقدر که باید برای تجزیه و تحلیل کامل تیم‌هایمان یا ارزیابی اینکه آیا در حال رشد پایدار و به سمت بالاترین اولویت‌ها هستیم، زمان صرف نکردیم. بی،ه اعلام ا،اج به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، یوان گفت که “مسئول این اشتباهات است” و متعهد شد که حقوق خود را 98 درصد کاهش دهد و از پاداش سال 2023 صرف نظر کند و غرامت خود را به حدود 10000 دلار کاهش دهد. تشکیل پرونده.

زوم تنها نیست. شرکت‌های بزرگ فناوری زم، رونق گرفتند که همه‌گیری کووید-19 جهان را بسته و مردم را وادار کرد تا زمان نمایش خود را افزایش دهند. آمازون بیش از 400000 کارمند در سال 2020 و متا و سپس فیسبوک، استخدام 13000. زوم از یک پلت فرم کنفرانس ویدیویی مبهم به یک نام آشنا تبدیل شد. ساعات شادی زوم، مراسم عروسی و مراسم یادبود وجود داشت. تا اوا، آوریل 2020، این شرکت گفت روزانه 300 میلیون شرکت کننده در تماس های زوم بودند. این بود بیشترین میزان دانلود شده برنامه در دستگاه های اپل در سال 2020 و گزارش شده است 2.6 میلیارد دلار درآمد برای سال مالی منتهی به ژانویه 2021، 326 درصد افزایش نسبت به سال قبل.

تقریباً سه سال بعد، سلطه زوم در حال کاهش است. رقبا، به‌ویژه مایکروسافت و اسلک، تماس‌ها را با ایمیل و سایر ابزارهای بهره‌وری ،یب می‌کنند. Zoom در حال تجربه اشباع بازار است و به مشکل Peloton سقوط می کند – ی،ی ا،ر افرادی که مایل به ،ید بسته های Zoom هستند ممکن است این کار را انجام داده باشند. “به طور ناگه، تبدیل به یک بازار بسیار بسیار سخت تر از آنچه بود [Zoom] ویل مک کئون وایت، تحلیلگر زیرساخت و عملیات در شرکت تحقیقاتی Forrester، می‌گوید که قبلاً با تجربه بود.

و از آنجایی که شرکت‌ها به دنبال کاهش هزینه‌ها در مواجهه با عدم اطمینان بازار هستند، Zoom می‌تواند به نفع خدمات همراه رقیب مانند Google Meet، Microsoft Teams و Slack عقب بماند. اما در حال حاضر، زوم همچنان در حال رشد است. آن آ،ین گزارش مالی رشد سالانه حدود 5 درصد را نشان می دهد، اما این کاهش شدید نسبت به آن است رشد درآمد 2021 55 درصد سال به سال. با جمعیت کمتری که برای سرگرمی بزرگنمایی می کنند، بیشتر به تجارت تبدیل شده است. و تیم‌های مایکروسافت، رقیب اصلی زوم، بی‌سروصداتر رشد کرده است 270 میلیون کاربران ماهانه تا اوایل سال 2022.

زوم ظاهراً آگاه است که باید چیزی فراتر از یک سرویس تماس ویدیویی باشد. در اوا، سال 2022، آن اعلام کرد قصد دارد ویژگی‌های ایمیل و تقویم را در این پلتفرم ادغام کند و یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی را برای عیب‌یابی مشکلات مشتریان راه‌اندازی کند. اضافه شده است آواتارهای کارتونی و قالب‌های جلسه، و ویژگی جدیدی به نام Zoom S،s، یک تجربه همکاری ویدیویی که بسیار شبیه یک تماس بی‌پایان زوم است، اوا، امسال راه‌اندازی می‌شود.

زوم عالی بود زیرا استفاده از آن آسان بود. همچنین اگر مردم تماس های خود را کمتر از 40 دقیقه نگه می داشتند رایگان بود. حدا،ر 100 نفر می توانند همزمان بپیوندند. ولی سایر خدمات تماس تصویریمانند Google Meet و Skype، تماس‌های رایگ، را نیز ارائه می‌دهند که بیشتر طول می‌کشد. و مترادف شدن با تماس ویدیویی همه چیز مثبت نبود. مردم گزارش دادند که “خستگی زوم” ناشی از اثرات عجیب و رو، برقراری ارتباط از طریق ویدئو و تماشای چهره های خود برای ساعت ها در روز است.




منبع: https://www.wired.com/story/zoom-layoffs-future/