آنیتا سرکیزیان از صحبت کردن در مورد Gamergate متنفر است – اما مجبور است


اگر می خواهید برای بحث با آنیتا سرکیسیان در مورد اینکه آیا امتیاز مرد وجود دارد یا نه، ما این کار را برای شما آسان می کنیم: او علاقه ای ندارد. یک دهه از مجموعه وب پیشگامانه او می گذرد، تروپ ها در مقابل ،ن در بازی های ویدیویی، طوف، از بحث و انتقاد را در مورد برخورد با شخصیت های زن به راه انداخت. تقریباً به همان اندازه از زم، که سارکیزیان خود را در چشم طوفان Gamergate پیدا کرد، می گذرد، جایی که با هجوم آزار و اذیت برای تلاش هایش مواجه شد.

اگر به او بستگی داشت، دیگر هرگز در مورد هیچ یک از آن صحبت نمی کرد. مشکل این است که او مجبور است.

به این دلیل که برای سرکیزیان، بافت تاریخی مهم است. او پژواک Gamergate را در کمپین های آزار و اذیت آنلاین و اطلاعات نادرست مدرن می شنود، و اشاره ن، به این شباهت ها نادیده گرفته می شود. سریال جدیدش آن زمان که، نقشه ای است برای تقاطع فرهنگ پاپ و سیاست. او در 9 ،مت خود همه چیز را پوشش می دهد پیشتازان فضا به وحشت شیط، دهه 1980، که او در ،مت این هفته به بررسی آن می پردازد. اما با Gamergate به اوج خود می رسد، حتی اگر دوره ای باشد که Sarkeesian دوست دارد هرگز دوباره آن را نبیند. او می گوید: «من فقط در این تاریخ زندگی نکردم، من بخشی از این تاریخ بودم. “من واقعا از صحبت ، در مورد آن خسته شده ام.”

هالیوود، بازی‌های ویدیویی، تلویزیون- صنایع زیادی در دهه گذشته تکامل یافته‌اند. سیاست روز هم همینطور. مردم اکنون بازنمایی رسانه ای را بهتر از قبل درک می کنند. اما پیامدهایی نیز وجود داشته است، مانند زمان ، وان ک،ی ستاره موزس اینگرام پس از شروع نمایش، یا زم، که کاربران کیکی فارمز کمپین های تعقیب را ترتیب دادند، پیام های نژادپرستانه را در رسانه های اجتماعی دریافت کرد. این چیزها سابقه دارد. سرکیسیان می‌گوید: «لحظه‌هایی که فرهنگ و سیاست پاپ با هم برخورد می‌کنند، مربوط به کنترل واپس‌گرایانه و خالصانه بر بدن ،ن، بر فرهنگ، چالش‌های موجود در برابر وضعیت موجود یا تغییرات پیش‌رونده است. آن زمان که، پسندیدن تروپ ها– مانند همه کارهای او – هدفش ایجاد این ارتباطات است.

بسیاری از آن زمان که، که در حال حاضر در سرویس استریم Nebula در حال اجرا استتمرکز بر چند دهه گذشته است، اما یک ،مت به اوایل دهه 1900 و فیلم های فیلمساز لوئیس وبر برمی گردد. اپیزودی اختصاص داده شده به کنسل شدن جوجه ها (که قبلاً دی،ی چی، بود)، یکی در مورد سیاست های نژادی و تأثیر Star Trek بر چهره های عمومی سیاه پوست. حتی در یکی دیگر از “دروازه” معروف دیگر وجود دارد – نیپلگیت، زم، که سینه جانت ،ون به طور موقت در حین اجرای نیمه‌تیم سوپر باول در معرض دید قرار گرفت.

یکی از ،مت‌ها، در مورد وحشتی که با حضور الن دی جنرس در برنامه تلویزیونی پربیننده‌اش به وجود آمد، دارای لفاظی‌هایی است که به طرز وحشتناکی یادآور آنچه که در بحث حقوق ترنس‌ها در جریان است، است. همین امر در مورد نکات صحبت درباره ارزش‌های خانوادگی «سنتی» و حقوق باروری که زم، که شخصیت تلویزیونی مورفی براون در اوایل دهه 90 یک مادر مجرد شد، ظاهر شد.

سارکیزیان خاطرنشان می‌کند که حتی فرهنگ لغو نیز جدید نیست، بلکه تاکتیکی است که مدت‌ها توسط راست‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. او به اپیزود سریالش با تمرکز بر جوجه ها اشاره می کند. در سال 2003، در یک برنامه در لندن، ناتالی مینز، خواننده اصلی، مخالفت خود را با جنگ عراق ابراز کرد، بی،ه ای که گروه را برای سال ها در لیست سیاه قرار داد. سرکیزیان می‌گوید آنچه آن ،مت را مهم می‌کند این است که عبارت «فرهنگ لغو» خود «ساخته و تداوم یافته توسط راست» است تا پیشرفت در چپ را بی‌اعتبار کند.


منبع: https://www.wired.com/story/anita-sarkeesian-gamergate-that-time-when/