اسناد لو رفته تکان دهنده تسلا به مشکلات سایبرتراک اشاره می کند | سیمی


تصادف ماشین ها به ستون‌ها، ترمزهایی که برای جلوگیری از برخوردهای خیالی به هم می‌خورند، و بیش از 2400 شکایت از شتاب خودروهایی که خارج از کنترل صاحبشان هستند. را اسناد داخلی تسلا 100 گیگابایتی به رو،مه آلم، درز کرد هند،بلات تصویری نگران کننده از محدودیت های فنی شرکت خودروهای برقی ارائه کنید.

23000 فایل بدست آمده توسط هند،بلات مسائلی در اروپا، ایالات متحده و آسیا بین سال‌های 2015 تا مارس 2022 را پوشش می‌دهند و به نظر می‌رسد نقص‌های جدی در فناوری Autopilot تسلا را نشان می‌دهند. این افشاگری‌ها می‌تواند شرکت را با فشار جدیدی از سوی تنظیم‌کننده‌ها مواجه کند، که احتمالاً گزارش‌ها را به دنبال شواهدی می‌گردند که نشان دهد این شرکت مقامات یا مشتریان را در مورد ایمنی خودروهایش گمراه کرده است.

افشای اطلاعات همچنین ممکن است این نگر، را در میان سرمایه گذاران و تحلیلگران تسلا تقویت کند که این شرکت راه خود را گم کرده است. به نظر می‌رسد که فناوری رانندگی خودران افتخارآمیز آن فاصله زیادی با ایمنی کافی برای جاده دارد و به نظر نمی‌رسد که نمی‌تواند محصولات جدید قابل دوام را از تابلو نقاشی به نمایشگاه منتقل کند. تسلا از سال 2020 خودروی مصرفی جدیدی را روانه بازار نکرده است و به نظر می رسد که خودروسازان دیگری که در حال افزایش توسعه خودروهای برقی جدید برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده هستند، عقب مانده است. نیمه پنهان در میان هجوم افشاگری ها، تیزر یک گزارش محرمانه در مورد “Cybertruck” تسلا است که مدت ها در انتظار آن بود، یک وانت وانت زاویه دار عجیب و غریب که در سال 2019 معرفی شد. بعید است که خبر خوبی باشد.

فردیناند دودنهوفر، مدیر مرکز تحقیقات خودرو در دویسبورگ، آلمان، می‌گوید: «تسلا نیاز فوری به یک داستان اعتباری جدید دارد.

محتوای اسناد فاش شده با گزارش هایی از تجربیات نزدیک به مرگ توسط خلبان خودکار تسلا، تکان دهنده است. اما تحلیلگران می گویند که این غیرمنتظره نیست.

ماتیاس اشمیت، تحلیلگر مستقل خودرو در برلین می‌گوید: «برای بسیاری از ما که اکنون یک دهه است تسلا را پوشش می‌دهیم، این چندان تعجب‌آور نیست و احتمالاً برای ا،ر مشتریان تسلا نیز تعجب‌آور نیست.

اشمیت می‌گوید که تسلا مدت‌هاست که رویکرد «سریع حرکت کنید و چیزها را ،اب کنید» برای توسعه محصولات در پیش گرفته است که منجر به نگر،‌هایی در مورد اینکه آیا نسخه‌های جدیدش برای راه‌اندازی آماده هستند یا خیر. وجود داشته است 393 مورد مرگ ثبت شده است شامل تس،، که 33 مورد از آن شامل Autopilot بود. اشمیت مدعی است که ماسک “مرگ راننده را در نتیجه فناوری حمل و نقل می پذیرد.” ماسک به درخواستی برای اظهار نظر درباره این داستان یا رسیدگی به ادعای اشمیت پاسخی نداد.

جدا ، برند تسلا از شخصیت مدیر عامل آن اغلب دشوار است. ماسک معمولاً انتقادات از محصولات خود را از بین می‌برد – اغلب از طریق توییتر که اکتبر گذشته به قیمت 44 میلیارد دلار ،یداری کرد. اما به گفته دودنهوفر، گستردگی فاش‌های آلم، می‌تواند فروش نسخه خود از داستان را برای ماسک دشوارتر کند.

دودنهوفر با تشبیه این جنجال با رسوایی فول، واگن در اواسط دهه 2010، می گوید: «او هزاران بیت اطلاعات، شکایات مشتریان دارد، و در عین حال به مردم می گوید که بهترین محصول جهان است. کشف کرد که خودروساز داشته است اثرات زیست محیطی را کم اهمیت جلوه داده است از وسایل نقلیه آن

دودنهوفر مسبب مشکلات فزاینده تسلا را به گردن ماسک می‌اندازد، او زمان خود را بین اداره تسلا، شرکت موشکی خود اسپیس ای، و توییتر ت،یم می‌کند، که از زمان تصاحب او در سال گذشته در یک وضعیت بحر، دائمی بوده است. دودنهوفر می‌گوید: «او دیگر نباید مدیر عامل شرکت باشد و تسلا را رهبری کند، زیرا او اشتباه پشت سر هم اشتباه می‌کند.»


منبع: https://www.wired.com/story/s،cking-leaked-tesla-do،ents-hint-at-cybertruck-problems/