بررسی MacTigr صفحه کلید Das: Just My Type


طرفداران مک،ک کیبوردهایی که کاربران ویندوز نیز هستند، زندگی بسیار آس، دارند. گزینه‌های آماده کافی برای صفحه‌کلید رایانه شخصی وجود دارد که می‌تواند کانال ،یسی را پر کند، و کاربر ویندوز ولع پاسخ‌گویی، فنری بودن و ارضای حسی یک مک،کی خوب را دارد که فقط چشم‌ها را ببندد و نشانه بگیرد.

کاربران مک کار سخت تری دارند. بله، می تو،د هر صفحه کلید مک،کی را به هر قطعه سخت افزاری اپل وصل کنید و حروف و اعداد را فوراً به درستی وارد کنید. اما کلیدهای اصلاح کننده – کنترل، فرمان، گزینه – به درستی برای macOS نگاشت نشده اند. نمادهای روی کلیدها نیز مطابقت ندارند. (دوباره کدام یک Command بود؟) همه ارزش‌هایی که باعث می‌شوند صفحه‌کلید مک،کی شبیه به پلتفرم به نظر برسد – چیزهایی مانند کنترل‌های رسانه، دکمه‌های تنظیم صدا، کلیدهای Spaces و دکمه‌های خواب-بیداری – احتمالاً اصلاً کار نخواهند کرد.

در حال حاضر چند گزینه من، برای مک در بازار وجود دارد (به ویژه Keychron چند گزینه خوب)، اما جدیدترین و جذاب ترین آنها این است مک تیگر از صفحه کلید Das.

بهتر تر

ع،: صفحه کلید Das

شرکت تگزاس برخی از کیبوردهای مک،کی مورد علاقه ما، از جمله مدل‌های سری حرفه‌ای بی‌نقص و پرایم 13 شیک را می‌سازد. MacTigr تمام آن Das mojo را که به سختی به دست آورده‌اید، می‌گیرد و آن را به یک صفحه‌کلید مک،کی با اندازه کامل با طراحی مینیمال تبدیل می‌کند. و سازگاری خالص plug-and-play Mac. (چند سال پیش Das Keyboard یک نوع از آن را منتشر کرد 4 کیبورد حرفه ای برای مک. خوب بود، اما MacTigr کوچکتر، توانمندتر و مدرن تر است.)

بدنه نازک آن تماما ف،ی است و یک شاسی آلومینیومی روی آن یک صفحه فولادی قرار دارد. احساس محکمی می کند (2.5 پوند است) و روکش مشکی مات دارد که باعث می شود کمی مخفی به نظر برسد. هیچ نور پس زمینه ای وجود ندارد مجموعه‌ای از دکمه‌های رسانه‌ای که در بالای صفحه 10 کلیدی قرار می‌گیرند، S،ify، Apple Music و YouTube را در مرورگر یا هر پخش‌کننده رسانه‌ای را که آ،ین بار لمس کرده‌اید، کنترل می‌کنند.

دکمه ولوم، چیزی که Das از روزگار قدیم روی کیبوردهای رده بالاتر خود قرار داده است، بسیار لو، است. با یک سیلی، نرم و ،بنده پوشانده شده است. در داخل آن حفره هایی پنهان وجود دارد که با بالا و پایین بردن صدا به آرامی کلیک می کنند. در کنار کلیدهای رسانه یک دکمه خواب اختصاصی وجود دارد که مک شما را با یک فشار به رختخواب می‌برد. MacTigr یک صفحه کلید USB-C است، بنابراین فقط از مک های مدرن با پورت USB-C پشتیب، می کند، اگرچه یک هاب USB-C دوگانه را مستقیماً بالای کلید F12 نیز دارد، جایی که می تو،د کابل های شارژ یا لوازم جانبی دیگر را وصل کنید.

اشاره کنید و کلیک کنید

کیبوردهای مک،کی واقعی وسواسی همگی یک نوع سوئیچ مورد علاقه دارند. سوئیچ، مک،زم فنری در زیر هر کلاه کلیدی که هر فشار را ثبت می‌کند، به صفحه‌کلید شخصیت و همچنین کلیک شنیداری امضای آن را می‌دهد. اگر در کنار شخصی با سوئیچ های سبز یا آبی نشسته اید، این کلیک می تواند باشد با صدای بلند (انواع سوئیچ های کلید بر اساس رنگ متمایز می شوند.) MacTigr با Cherry MX Reds بارگیری می شود که در انتهای طیف رنگی آرام تر قرار دارند. بله، هنوز هم یک صفحه کلید مک،کی است و هنوز هم مانند دوکاتی صدا می زند، اما از همه ،ت تر است.

Cherry MX Reds سوئیچ های خطی هستند، بنابراین هر ضربه زدن به کلید را تقریباً بدون مقاومت فیزیکی (یا به زبان صفحه کلید “برآمدگی”) ثبت می کنند. این امر MacTigr را به طرز شگفت آوری حساس می کند. یک هفته کامل تمرین طول کشید تا بتوانم با سرعت عادی خود بدون فشار مکرر کلید تایپ کنم. از آن مرحله آشنایی با شما، به یک مورد مورد اعتماد تبدیل شده است.


منبع: https://www.wired.com/review/das-keyboard-mactigr-mechanical-keyboard/