تویوتا اطلاعات خودروهای 2 میلیون مشتری را فاش کرد


در حالی که این شرکت می‌گوید که هیچ مدرکی دال بر استفاده م،ب از داده‌های افشا شده پیدا نکرده‌اند، این حادثه حاکی از یک تهدید فزاینده است زیرا تولیدکنندگان خودرو به اتصال خودرو فشار می‌آورند و ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی به جمع‌آوری مقادیر انبوه داده نیاز دارند.

می‌تو،د انواع داده‌هایی را که ممکن است یک سازنده خودرو خاص جمع‌آوری و به اشتراک بگذارد بررسی کنید این ابزار رایگان ساخته شده توسط شرکت حریم خصوصی خودرو Privacy4Cars.

ایالات متحده و متحدانش با موفقیت ب،زار روسی را که یکی از پیچیده ترین واحدهای هکر ،لین روی صدها رایانه در سراسر جهان نصب کرده بود، غیرفعال ،د. و، دادگستری روز سه‌شنبه اعلام کرد، پس از گذراندن سال‌ها برای نظارت بر شبکه ب،زاری به نام Snake، FBI ابزاری به نام Perseus – به نام قهرمان یون، که هیولاها را می‌کشت – توسعه داد و به کار برد که باعث بازنویسی و غیرفعال شدن این ب،زار شد.

Snake توسط Turla، یک گروه هکری بدنام تحت حمایت ،تی که به سرویس امنیت فدرال روسیه یا FSB مرتبط است، توسعه یافته و اداره می شود. دادستان ها گفتند جاسوسان روسی پشت تورلا از نسخه های ب،زار Snake برای سرقت اسناد حساس از بسیاری از ،ت ها، رو،مه نگاران و “سایر اه، مورد علاقه فدراسیون روسیه” استفاده کرده اند.

بر اساس اسناد محاکمه نشده، ب،زار Snake به‌،وان یک شبکه «همتا به همتا» عمل می‌کرد که رایانه‌های آلوده را در سراسر جهان به هم مرتبط می‌کرد و به Turla اجازه می‌داد ب،زار نصب کند و داده‌ها را است،اج کند.

اروپا این هفته با توافق قانونگذار برای تقویت قو،ن پیشنهادی در مورد نحوه استفاده از فناوری هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا یک قدم به ممنوعیت تشخیص چهره در فضاهای عمومی نزدیک شد.

در رای گیری صبح پنجشنبه، اعضای پارلمان اروپا با گنجاندن این ممنوعیت در متن قانون هوش مصنوعی، اولین قانون جامع جهان، موافقت ،د. کیم ون اسپارنتاک، عضو پارلمان اروپا به رویترز گفت: «این رای نقطه عطفی در تنظیم هوش مصنوعی است و یک سیگنال واضح از پارلمان مبنی بر اینکه حقوق اساسی باید سنگ بنای آن باشد». هوش مصنوعی باید به مردم، جامعه و محیط زیست خدمت کند، نه برع،.»

این شرکت روز چهارشنبه گفت که یک گروه باج افزار در تلاش برای اخاذی از دراگوس، یک شرکت پیشرو در امنیت سایبری صنعتی، در یک کمپین ناموفق با هدف قرار دادن مدیران شرکت ها بود.

در حالی که هکرها به مجموعه محدودی از داده‌های مشتری دسترسی پیدا ،د، دراگوس گفت که ترجیح داد با این گروه ارتباط برقرار نکند. این شرکت گفت: «داده‌هایی که گم شده‌اند و احتمالاً عمومی می‌شوند زیرا ما تصمیم به پرداخت اخاذی کردیم، تاسف‌آور است. با این حال، امیدواریم که برجسته ، روش‌های دشمن به دیگران کمک کند تا در برابر این رویکردها، دفاع بیشتری در نظر بگیرند تا قرب، تلاش‌های مشابه نشوند.»


منبع: https://www.wired.com/story/toyota-leak-vehicle-data-security-roundup/