زمین از شما التماس می کند که باتری های برقی کوچکتر را بپذیرید


ممکن است بشریت نباشد دقیقاً در نبرد خود برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی پیروز شده است، اما برقی شدن خودروها شبیه به یک داستان موفقیت آمیز به نظر می رسد. ده درصد از وسایل نقلیه مسافربری جدید فروخته شده در سراسر جهان در سال گذشته الکتریکی بودند که به جای بنزین از باتری استفاده می ،د – است،اج آن نه تنها در انتشار کربن مضر، بلکه آسیب زیست محیطی محلی به جوامع در خط مقدم ضرر دارد.

با این حال، آن انقلاب جنبه ،یف خود را دارد. اگر هدف این باشد که همه چیزهایی را که در حال حاضر داریم، در اسرع وقت – از جمله میلیون‌ها کامیون جدید و شاسی‌بلند با محدوده مشابه با مدل‌های گازسوز – برقی کنیم، تقاضا برای مواد معدنی مورد استفاده در باتری‌هایی مانند لیتیوم، نیکل و کبالت افزایش خواهد یافت. این بدان م،است که حفره‌های بسیار بیشتری در زمین وجود دارد – تقریباً 400 معدن جدید تا سال 2035، طبق یک ،ن از Benchmark Minerals – و آلودگی و ت،یب اکولوژیکی بسیار بیشتر همراه با آنها. به همین دلیل است که جدید مطالعه امروز توسط محققان مرتبط با UC Davis منتشر شده است که تلاش می کند مسیر متفاوتی را ترسیم کند، مسیری که در آن می توان کربن زدایی را با آسیب کمتر و شاید سریعتر به دست آورد. با ماشین های کمتر شروع می شود.

این تجزیه و تحلیل بر روی لیتیوم متمرکز است، ،صری که تقریباً در هر طراحی باتری خودروهای الکتریکی یافت می شود. این ف، در زمین به وفور یافت می شود، اما است،اج معادن در چند مکان مانند استرالیا، شیلی و چین متمرکز شده است. و مانند سایر اشکال معدن، است،اج لیتیوم یک تجارت بی نظم است. Thea Riofrancos، دانشمند علوم سیاسی در کالج پراویدنس که بر روی این پروژه تحقیقاتی کار می کرد، می داند که صدها مین جدید روی زمین چگونه خواهند بود. او دیده است که سقوط سطح آب در نزدیکی یک معدن لیتیوم با شرایط خش،الی در صحرای آتاکاما چه می کند و چگونه گروه های بومی از مزایای است،اج کنار گذاشته شده اند و در عین حال مانع از مضرات آن شده اند.

Riofrancos و تیم به مسیرهای خودروهای گازسوز غروب خورشید نگاه ،د، اما به گونه‌ای که با استفاده از باتری‌های کوچک‌تر، خودروهای الکتریکی کمتری را جایگزین آن‌ها کرد. آینده ای با میلیون ها خودروی eSUV طول، برد و سنگین، پیش فرض نیست. آلیسا کندال، پروفسور مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا دیویس که یکی از نویسندگان این تحقیق است، می‌گوید: «هدف این نیست که بگوییم «هیچ وقت معدن جدیدی وجود ندارد». در عوض، او می‌گوید که محققان دریافته‌اند که «ما می‌تو،م این کار را بهتر انجام دهیم» اگر مردم برای رفت‌وآمد کمتر به ماشین‌ها وابسته شوند.

این تیم پنج مسیر را برای ایالات متحده ترسیم کرد که هر کدام بر روی سناریوهای مختلف برای تقاضای لیتیوم تمرکز داشتند. در مورد اول، جهان مسیری را که برای خود ترسیم کرده است ادامه می‌دهد: ماشین‌ها برقی می‌شوند، آمریکایی‌ها رابطه عشقی خود را با کامیون‌های بزرگ و شاسی بلندها حفظ می‌کنند، و تعداد ماشین‌ها برای هر نفر ثابت می‌ماند. تعداد کمی از مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، زیرا، صادقانه بگویم، ا،ر سیستم ها همچنان به مکیدن ادامه می دهند.

سناریوهای دیگر جهان‌هایی را با زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی بهتر و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مدل‌سازی می‌کنند. در سبزترین آنها، تغییرات در سیاست مسکن و استفاده از زمین به همه چیز – خانه ها، مغازه ها، مشاغل، مدارس – اجازه می دهد تا به هم نزدیکتر شوند، رفت و آمدهای کمتر و سایر سفرهای معمولی. قطارها جایگزین اتوبوس ها می شوند و سهم افرادی که اصلاً ماشین دارند به طور چشمگیری کاهش می یابد. در این دنیا، خودروهای الکتریکی جدید کمتری در سال 2050 نسبت به سال 2021 فروخته می‌شوند، و آنهایی که به فروش می‌رسند، باتری‌های الکتریکی کوچک‌تری دارند که عمدتاً از مواد بازیافتی تشکیل شده‌اند، بنابراین هر خودروی جدیدی برای پشتیب، نیازی به است،اج بیشتر ندارد. آی تی.


منبع: https://www.wired.com/story/the-earth-is-begging-you-to-accept-smaller-ev-batteries/