ورود مشکل ساز داروهای ضد چاقی


گذراندن زندگی در یک بدن چاق به این م،ی است که احتمال کمتری دارد برای کاری استخدام شود و خواهد بود کمتر پرداخت کرد نسبت به افراد غیر چاق اثرات تبعیض وزن – که می تواند شامل درمان ضعیف تر پزشکی، تنهایی، پریش، رو، و افزایش استرس باشد – ممکن است در واقع باشد. کوتاه ، زندگی افراد چاق

آزبورن می‌گوید تصمیم‌گیری در مورد مصرف این داروها به «انتخاب شیطان» تبدیل می‌شود. ادعا کنید که من حق دارم همانطور که الان هستم باشم – یا این حق را با حقوق و امتیازات بیشتر در فرهنگ معاوضه کنید. جنبش پذیرش چربی در عوض به افراد چاق فشار می‌آورد که بدون در نظر گرفتن جثه، از حقوقی مشابه با دیگران برخوردار شوند.

نوو نوردیسک پویش “این از من بزرگتر است” با بازیگر ملکه لطیفه به ،وان چهره آن، انتقادهای خاصی را به دنبال داشته است. از طریق آن، این شرکت در تلاش است تا خود را با نکات مهم پذیرش چربی همسو کند – حذف انگ وزن و تعصب و از بین بردن این تصور غلط که چاقی صرفاً فقدان کنترل عمدی است – و در عین حال دارویی را بفروشد که هدف آن این است. کوچکتر ، افراد چاق “با گفتن اینکه اگر چاقی را از بین ببرید، به آنها فرصت شکوفایی می دهید، نه – شما فقط فرد را کوچکتر می کنید، و کوچکی را به ،وان دروازه ای از ظلم به او می فروشید.” مارکیزل مرسدس، دانشجوی دکترای بهداشت عمومی در دانشگاه براون می گوید.

با این حال، این نگر،‌ها با یک حقیقت آشکار مخالفت می‌کنند: داروهای ضد چاقی در مق، با شرایط پیچیده مؤثر هستند. در حالی که زیربنای چاقی ناشناخته است، اجماع متقابل بین محققان در مورد یک واقعیت غیر قابل انکار: چاقی مظهر جسم، فقدان اراده نیست. تحقیقات، بارها و بارها ثابت کرده است که رژیم غذایی برای کاهش وزن و حفظ آن موثر نیست. چاقی ،یب پیچیده و درهم تنیده‌ای از عوامل بیولوژیکی و محیطی است که دانشمندان هنوز به طور کامل آن را حل نکرده‌اند و نمی‌توان آن را به یک ماده ساده کا،ی خلاصه کرد. فران،کو روبینو، استاد جراحی متابولیک در کینگز کالج لندن می گوید: «این مفهوم اشتباه است. این درست نیست که چاقی نتیجه انرژی بیش از حد است.

داشتن داروهای مؤثری که می توانند در جایی که سایر مداخلات ش،ت خورده اند وارد شوند، مزایای سلامتی مهمی را برای برخی ارائه می دهد. چاقی خطر ابتلا به تعدادی از شرایط ناتوان کننده و کشنده از جمله بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سکته مغزی و انواع خاصی از سرطان را افزایش می دهد. روبینو می گوید که این داروها حتی می توانند به حل معمای دلایل اصلی افزایش وزن کمک کنند. علاوه بر کاهش میل به غذا خوردن، افرادی که سماگلوتاید مصرف می کنند، به نظر می رسد که انگیزه کمتری برای مشارکت در رفتارهای دوپامین مانند نوشیدن ،ات الکلی یا ،ید دارند. با توجه به دیوید مکلین، پزشکی که بسیاری از بیماران را با این دارو درمان کرده است.

اما این درمان ها برای توده ها در نظر گرفته نشده است. آنها برای گروه خاصی از بیماران نشان داده می شوند: افرادی با شاخص توده بدنی 30 کیلوگرم بر متر مربع، تعریف بالینی چاقی، یا برای افرادی که BMI 27 کیلوگرم بر متر مربع یا بالاتر دارند (و بنابراین به ،وان اضافه وزن طبقه بندی می شوند). اگر بیماری دیگری مرتبط با وزن دارند که سلامت آنها را تهدید می کند، مانند فشار خون بالا. (شایان ذکر است که BMI، ابزار تشخیصی که در سطح جه، برای تعیین چاقی استفاده می شود، نشان داده شده است که ناقص و تبعیض آمیز معیار سلامت.)


منبع: https://www.wired.com/story/anti-obesity-drugs/