شما به دنیای مدرن آلرژی دارید | سیمی


آ،ژی است یک بار دیگر فصل اگر شما یکی از 81 میلیون آمریکایی با تب یونجه، بهار نعمتی مخلوط است. بله، روزها طول، تر هستند، اما با خارش چشم، آبریزش بینی و جستجوی بی پایان برای آنتی هیستامین ها همراه هستند. در روزهایی که تعداد گرده‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد، آ،ژی‌های فصلی مانند حمله‌ای است – از طرف دنیای بیرون، اما همچنین سیستم ایمنی بدن خودمان که بیش از حد کار می‌کند.

تعداد افراد مبتلا به آ،ژی نیز در حال افزایش است. در سال 1997، حدود 0.4 درصد از کودکان ایالات متحده به بادام زمینی حساسیت دارند. تا سال 2008 این رقم بود 1.4 درصد. در بریت،ا، پذیرش در بیمارستان به دلیل آ،ژی شدید غذایی سه برابر شد 1998 و 2018. و اگرچه نرخ آسم – اغلب ناشی از آ،ژی – در ایالات متحده کاهش یافته است، اما به لطف افزایش نرخ در کشورهای در حال توسعه، همچنان در سطح جهان افزایش می یابد. ما همچنین شاهد افزایش آ،ژی‌های غیرعادی هستیم، مانند سندرم آلفا گال، که در آن برخی از افرادی که توسط کنه‌های ستاره‌ای تنها گزیده می‌شوند، ایجاد می‌شوند. واکنش شدید به گوشت قرمز.

با نگاهی به افزایش آ،ژی، به سختی می توان احساس کرد که چیزی از حالت عادی خارج شده است. یا این دنیای بیرون، بدن ما، یا تعامل پیچیده بین این دو است، اما مشکلی پیش می‌رود. سوال این است که چرا و چه کاری می تو،م در مورد آن انجام دهیم؟

یک مکان خوب برای شروع این است که بفهمید آ،ژی های جهنمی در واقع چیست. در کتاب او آ،ژیک: نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن ما به دنیای در حال تغییرترزا مک‌فیل، انسان‌شناس پزشکی، تلاش می‌کند تا این کار را انجام دهد. یک نظریه این است که واکنش های آ،ژیک به ،وان راهی برای بدن برای دفع مواد سرطان زا و سموم – از نیش ،ات گرفته تا نیش مار – تکامل یافته است. یکی از محققین به مک‌فیل می‌گوید حتی چند قرن پیش، یک پاسخ ایمنی شدید به نیش مار بالقوه کشنده ممکن است راه مفیدی برای واکنش بدن باشد.

همانطور که جهان تغییر کرده است، سیستم ایمنی بیش فعال ما با تهدیداتی که با آن روبرو هستیم کاملاً خارج از مرحله به نظر می رسد. طول، شدن فصل رشد محصولات زراعی کمکی نمی کند و مردم را زودتر هر بهار در معرض گرده قرار می دهد. در عین حال، تغییر رژیم‌های غذایی و سبک زندگی میکروبیوم‌های ما را از کار می‌اندازد و شاید کودکان را بیشتر به حساسیت‌های غذایی حساس کند. استرس همچنین ممکن است بر حساسیت ما به آ،ژی تأثیر بگذارد – ما می د،م که هورمون های استرس واکنش مشابهی را تحریک می کنند. در سلول های موش به ،وان عوامل استرس زا آ،ژیک

اگر این کمی غیر قطعی به نظر می رسد، پس حق با شماست. همانطور که مک‌فیل کشف می‌کند، تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی باعث افزایش آ،ژی‌ها می‌شود دشوار است – پزشکان حتی در مورد آ،ژی کاملاً موافق نیستند. است یا بهترین روش برای تشخیص اما مک‌فیل دلیل خوبی برای فرو رفتن در این پیچیدگی‌ها دارد. در آگوست 1996، پدرش در حال گشت و گذار در جاده ای در نیوهمپشایر با دوست دخترش به سمت ساحل بود. زنبوری انفرادی از پنجره باز سدان عبور کرد و کنار گردن او را نیش زد. کمی بعد، پدرش بر اثر شوک آنافیلاکتیک درگذشت. او 47 ساله بود. یکی از پزشکان آ،ژی در طی مصاحبه ای به مک فیل می گوید: «شما واقعاً امروز اینجا هستید، زیرا می خواهید بد،د چرا پدرتان مرده است.


منبع: https://www.wired.com/story/allergic-theresa-macphail-book/