نحوه استفاده از Google Authenticator


بله، احراز هویت دو مرحله ای یک لایه مهم امنیتی برای اضافه ، به حساب های آنلاین شما است، اما اگر کدها را از طریق پیام متنی دریافت کنید، در برابر هک آسیب پذیر خواهید بود. یک راه بهتر برای مدیریت این کدهای سریع استفاده از یک برنامه احراز هویت است Google Authenticator یا Twilio Authy. وقتی از یک برنامه احراز هویت استفاده می کنید، کدهای چند عاملی به جای متن در داخل برنامه در دسترس هستند.

آیا می‌خواهید از یک فرآیند 2FA که توسط پیام‌های اس ام اس اداره می‌شود، به گزینه ای امن‌تر بروید؟ در اینجا نحوه شروع به کار با Google Authenticator، آنچه اخیراً در مورد برنامه تغییر کرده است، و نحوه دسترسی به کدهای درون برنامه ای خود آورده شده است.

چگونه آن را تنظیم کنم؟

برای شروع، برنامه را در گوشی هوشمند یا تبلت خود دانلود کنید. Google Authenticator برای آن در دسترس است iOS و اندروید. برنامه را باز کنید و روی آن ضربه بزنید شروع کنید دکمه. شما این گزینه را خواهید داشت که با حساب Google خود وارد شوید یا از برنامه بدون ورود به سیستم استفاده کنید. اگر وارد سیستم شوید، Google Authenticator داده های 2FA شما را برای شما ذخیره می کند. در یک لحظه بیشتر در این مورد

مرحله بعدی این است که انتخاب کنید کدام حساب آنلاین را می خواهید با Google Authenticator تنظیم کنید. وب‌سایت‌هایی که اغلب بازدید می‌کنید احتمالاً از تأیید اعتبار چند عاملی از طریق برنامه پشتیب، می‌کنند. از آمازون و جیمیل گرفته تا TikTok و Dropbox، مراحل کمی متفاوت است، اما روند کلی اساساً ی،ان است.

وقتی حسابی را انتخاب کردید، بقیه راه‌اندازی می‌تواند یکی از دو راه را طی کند. می تو،د یک کد QR را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود اسکن کنید یا به صورت دستی کد را وارد کنید.

بیایید از فرآیند ورود آمازون به ،وان مثال استفاده کنیم. اولین گزینه شما این است که با لپ تاپ وارد حساب آمازون خود شوید، به آدرس زیر بروید حساب صفحه و انتخاب کنید ورود و امنیت. سپس، کلیک کنید روشن کن برای احراز هویت دو مرحله ای و شروع کنید در صفحه زیر انتخاب از پیش انتخاب شده ای که خواهید دید دریافت کدها از طریق پیام متنی است. در عوض، گزینه ی an را انتخاب کنید برنامه Authenticator.

وقتی یک کد QR روی صفحه لپ تاپ می بینید، برنامه Google Authenticator را در تلفن خود باز کنید. روی علامت مثبت در گوشه سمت راست پایین برنامه و سپس ضربه بزنید یک کد QR را اسکن کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به برنامه اجازه دسترسی به دوربین خود را بدهید یا خیر. در غیر این صورت باید کدها را با دست وارد کنید. بارکد را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و یک کد در حال انقضا در برنامه ظاهر می شود و به تولید مجدد ادامه می دهد. سپس کد شش رقمی را در لپ تاپ تایپ کنید. تصدیق کنید که دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است نیاز به فرآیند ورود به سیستم ویژه برای کدهای 2FA داشته باشند و فرآیند راه‌اندازی را تمام کنید.

چه خبر در مورد آن؟

در گذشته، یک انتقاد رایج از Google Authenticator این بود که همه کدهای شما در یک تلفن قفل شده است. اگر دستگاه را در یک شب پرهیاهو با دوستانتان گم کرده اید یا دزدی آن را از دست شما ربوده باشد، ورود به حساب های متصل شما ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد. به طور مشابه، اگر تلفن خود را ارتقا دهید، اسکن ، همه کدهای QR برای سایت‌ها و سرویس‌هایتان یا صادر ، و وارد ، آنها به دستگاه جدید و تنظیم مجدد همه چیز ممکن است دردسرساز باشد.

علاوه بر برخی تغییرات طراحی، Google اخیراً عملکردی را اضافه کرده است که امکان همگام سازی کدهای شما را در حساب Google شما فراهم می کند. وقتی در برنامه احراز هویت هستید، یک ابر سبز رنگ با علامت تیک در گوشه سمت راست بالای ع، نمایه خود خواهید دید که نشان می‌دهد کدهای شما همگام‌سازی شده‌اند. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی باید وارد سیستم شوید، بنابراین اگر بدون ورود به سیستم از Google Authenticator استفاده کرده‌اید، باید برای ذخیره اطلاعات در حساب خود وارد شوید یا داده‌های خود را در دستگاه‌های جدید صادر و وارد کنید. روش قدیمی

خوب، حالا آن کدهای بد را به من بده

بنابراین، شما آن را تنظیم کرده و کدها را با حساب Google خود همگام سازی کرده اید. بعدش چی؟ هنگام ورود به حساب‌هایی که به Google Authenticator متصل کرده‌اید، برنامه را باز می‌کنید، کد ناپایدار مرتبط با آن حساب را پیدا می‌کنید و از آن برای تکمیل فرآیند استفاده می‌کنید.

به دنبال راه های بیشتری برای محافظت از حساب های آنلاین خود هستید؟ یک برنامه احراز هویت تنها گزینه شما برای تقویت امنیت نیست. در واقع، شما می تو،د با یک کلید امنیتی فیزیکی از مهم ترین لاگین های خود حتی بیشتر محافظت کنید.


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-use-google-authenticator-app/