چالش «سرقت خودرو» TikTok 200 میلیون دلار برای هیوندای هزینه دارد


اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد. هر هفته داستان‌های امنیتی را که خودمان به طور عمیق پوشش نداده‌ایم جمع‌آوری می‌کنیم. برای مطالعه کامل داستان ها روی سرفصل ها کلیک کنید. و در آنجا امن بم،د

ا،ر چالش‌های TikTok که در مورد آنها می‌شنوید جعلی هستند. با این حال، این یکی بسیار جدی است. خودروساز Huyandai این هفته موافقت کرد که حدود 200 میلیون دلار به مشتری، که خودروهایشان در پی چالش ویروسی TikTok به سرقت رفته بود، پرداخت کند که نقص امنیتی بزرگی را در برخی از خودروهای هیوندای و کیا نشان داد.

این چالش پس از آن آغاز شد که کاربر «کیا بویز» ویدیویی را در TikTok ارسال کرد که نشان می‌داد می‌توان وسایل نقلیه آسیب‌پذیر را با استفاده از کابل USB سیم‌کشی کرد. به گفته Engadget، حداقل 14 تصادف و 8 مرگ با این چالش مرتبط بوده است. هیوندای به مشتریان آسیب دیده تا سقف 6125 دلار برای وسایل نقلیه سرقتی و تا 3375 دلار برای جبران خسارات وارده توسط افرادی که از این نقص استفاده کرده اند پرداخت می کند. این شرکت همچنین دارای یک “به روز رس، ضد سرقت” برای وسایل نقلیه آسیب دیده در دسترس است. بررسی کنید که آیا وسیله نقلیه شما ضربه خورده است یا خیر اینجا.

دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی ایالات متحده دیروز نظر آوریل 2022 را افشا کرد که سوء استفاده گسترده FBI از پایگاه داده موسوم به بخش 702 را افشا کرد، که مجموعه وسیعی از سوابق ارتباط الکترونیکی مورد استفاده این دفتر و آژانس امنیت ملی است. دادگاه دریافت که FBI بیش از 287000 بار در سال های 2020 و 2021 از پایگاه داده ای که بر اساس بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی ایجاد شده است، به طور نادرست پرس و جو کرده است. اه، جستجوی FBI شامل تظاهرکنندگان در 6 ژانویه، افرادی که در اعتراض به قتل جورج توسط پلیس دستگیر شده اند. فلوید در مینیاپولیس و حدود 19000 کمک کننده سیاسی آمریکایی به کمپین ناشناس کنگره ایالات متحده.

بخش 702 به ،ت ایالات متحده این اختیار را می دهد که ارتباطات اه، خارج از کشور را جمع آوری کند. هنگامی که آمریکایی ها با شخصی خارج از ایالات متحده ارتباط برقرار می کنند، ارتباطات آمریکایی ها می تواند وارد پایگاه داده شود. ممیزی که اوا، سال گذشته توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی منتشر شد، چندین نمونه مشابه از سوء استفاده اف‌بی‌آی از پایگاه داده بخش 702 برای انجام جستجوی شهروندان آمریکایی، از جمله دارین لاهود، نماینده کنگره آمریکا، یافت. پس از ممیزی ODNI و انتشار نظر دادگاه در این هفته، FBI می‌گوید این سوء استفاده در نتیجه یک “سوء تفاهم” بوده است و متعهد شد که مشکل را برطرف کرده است. صرف نظر از این، بخش 702 در پایان سال بدون مجوز مجدد از کنگره منقضی می شود، که سوء استفاده مکرر و گسترده FBI می تواند آن را به خطر بیندازد.

و، دادگستری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد اتهامات علیه یک مهندس سابق اپل متهم به سرقت کد منبع این شرکت مربوط به فناوری خودروهای خودران آن است. ظاهراً Weibao Wang اسناد “حساس” را در آ،ین روزهای استخدام خود در اپل در آوریل 2018 به سرقت برده است. طبق گفته ها، وانگ پنج ماه پس از امضای توافق نامه برای کار برای یک شرکت تابعه آمریکایی مستقر در چین، اپل را ، کرد. و، دادگستری و، دادگستری می گوید پس از اینکه مجری قانون ایالات متحده در ژوئن 2018 خانه او را در مونتین ویو کالیفرنیا جستجو کرد، وانگ 35 ساله به چین گریخت. در صورت محکومیت، وانگ با 10 سال زندان و جریمه نقدی مواجه خواهد شد.

هر زم، که آنلاین هستید، همه می‌دانند چه مقدار داده می‌تواند درباره شما جمع‌آوری کند. اما نگر، بزرگتر ممکن است این باشد که هر زم، که در هر مک، هستید، ،ی می تواند درباره شما چه چیزی جمع آوری کند. این هشدار در الف است مقاله تحقیقاتی جدید، که دریافت که امکان جمع آوری “DNA محیطی” – ردپایی از مواد ژنتیکی شناور در هوا یا مایعات که eDNA نیز نامیده می شود – وجود دارد که می تواند با جزئیات پزشکی یا اجدادی افراد مرتبط باشد. کارشناسان حقوقی که با مجله نیویورک تایمز هشدار می دهد که اگر پلیس یا سایر مقامات ،تی شروع به جمع آوری eDNA کنند، همانطور که دانشمند، که در یک دهه روی حیوانات مطالعه می کنند، می تواند باعث نقض گسترده حریم خصوصی و آزادی های مدنی شود.


منبع: https://www.wired.com/story/tiktok-challenge-hyundai-flaw-security-roundup/