چگونه هر فایل، پوشه یا درایو را در سیستم خود رمزگذاری کنید


رمزگذاری فایل ها، پوشه ها، و درایوهای رایانه شما به این م،ی است که هیچ ، دیگری نمی تواند داده های آنها را بدون کلید رمزگشایی خاص درک کند – که در بیشتر موارد رمز عبوری است که فقط شما می شناسید.

بنابراین، در حالی که اگر ،ی رمز عبور شما را بداند (کلید رمزگشایی) می‌تواند به فایل‌های شما دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند درایو را از سیستم شما خارج کند و به آنچه روی آن است دسترسی داشته باشد، یا از رایانه دوم برای خواندن داده‌های شما استفاده کند. همه چرند خواهند بود این بدان م،است که اگر دستگاه ویندوز یا macOS شما گم یا دزدیده شود، لازم نیست نگران استفاده شخصی از داده های موجود در آن باشید.

نحوه مدیریت محبوب ترین سیستم عامل ها با رمزگذاری در طول سال ها تغییر کرده است و ابزارهای شخص ثالثی وجود دارند که گزینه های رمزگذاری بیشتری را برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهند. ما شما را در مورد هر چیزی که باید در مورد این گزینه ها بد،د راهنمایی می کنیم تا به شما در انتخاب گزینه من، کمک کنیم.

گزینه های داخلی برای ویندوز

رمزگذاری دستگاه در نسخه های Home ویندوز موجود است.

ویندوز از طریق دیوید نیلد

رمزگذاری در ویندوز کمی پیچیده تر از آن چیزی است که باید باشد. اول از همه، تفاوت‌هایی بین نسخه‌های Windows Home و Windows Pro وجود دارد: کاربران Pro ابزار قدرتمندی به نام BitLocker برای رمزگذاری دریافت می‌کنند، اما با نسخه Home، یک جایگزین اساسی‌تر وجود دارد. به سادگی به ،وان رمزگذاری دستگاه نامیده می شود و می تو،د با انتخاب آن را پیدا کنید حریم خصوصی و امنیت و سپس رمزگذاری دستگاه از پنل تنظیمات در ویندوز.

اگرچه خیلی سریع نیست، زیرا این گزینه برای همه ظاهر نمی شود: به سطح خاصی از پشتیب، امنیتی سخت افزاری از رایانه رومیزی یا لپ تاپ شما نیاز دارد. همه چیز نسبتاً پیچیده است، و ما در اینجا جایی نداریم که همه چیز را با جزئیات وارد کنیم، اما باشگاه ویندوز توضیح دهنده عالی داره اگر در منوی S، ابزاری به نام «اطلاعات سیستم» را جستجو کنید، سپس کلیک راست کرده و آن را به ،وان سرپرست اجرا کنید، می‌تو،د ببینید که چرا رایانه شما از این ویژگی پشتیب، می‌کند یا نمی‌کند، از طریق ورودی Device Encryption Support.

با فرض اینکه سخت افزار شما تمام ا،امات را برآورده می کند رمزگذاری دستگاه ورودی قابل مشاهده است، می تو،د روی آن کلیک کنید تا ببینید آیا درایوهای سیستم شما رمزگذاری شده اند یا خیر – اگر با حساب مایکروسافت وارد رایانه خود شوید، به طور پیش فرض باید رمزگذاری شوند. این بدان م،است که هر ،ی که بدون آن مجوز به هارد دیسک‌های شما دسترسی داشته باشد، نمی‌تواند داده‌های روی آن‌ها را ببیند، زیرا رمزگذاری شده و محافظت می‌شود. اگر رمزگذاری به هر دلیلی فعال نیست، می‌تو،د کلید جابه‌جایی را روی آن قرار دهید بر.

وقتی صحبت از درایوهای خارجی و USB می‌شود، اگر نسخه Pro ویندوز دارید، می‌تو،د از BitLocker استفاده کنید: فقط روی درایو در File Explorer راست کلیک کنید، انتخاب کنید. نمایش گزینه های بیشتر و BitLocker را روشن کنید، و یک رمز عبور تنظیم کنید. با این حال، برای ،، که در نسخه Home هستند، این گزینه در دسترس نیست – شما باید از یک ابزار شخص ثالث برای کار رمزگذاری درایوهای خارجی استفاده کنید، و در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

گزینه های داخلی برای macOS

از FileVault برای حدا،ر محافظت در مک استفاده کنید.

اپل از طریق دیوید نیلد

رمزگذاری در macOS به اندازه ویندوز گیج کننده نیست، اما هنوز نیاز به توضیح دارد. اگر مک دارید با a تراشه امنیتی T2 یا سیلی، اپل در داخل (بنابراین یکی از اوا، سال 2017 یا بعد از آن)، سپس محتویات دیسک سیستم شما به طور پیش فرض رمزگذاری می شود. رمز عبور حساب شما برای وارد شدن به رایانه و تمامی داده های ایمن شده روی درایو مورد نیاز است.


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-encrypt-any-file-folder-drive/