«کشتی‌های ارواح» روسی در نزدیکی انفجارهای نورد استریم شناسایی شدند


در دسامبر 2020، غول امنیتی Mandiant فاش کرد که هک شده است. افشای آن اولین نشانه عمومی هک SolarWinds بود، یک حمله زنجیره تامین سازماندهی شده توسط روسیه که به طور گسترده به ،وان یکی از بزرگترین هک های جاسوسی تا کنون در نظر گرفته می شود. در میان قرب،ان آن و،خانه های امنیت داخلی، انرژی و دادگستری ایالات متحده بودند. این بازگویی ضربه به ضربه حمله تاریخی SolarWinds، از کیم زتر، راه‌هایی را که هکرها این حمله را انجام دادند – و نحوه دستگیری آنها در نهایت نشان می‌دهد.

گروه ضد سقط جنین، کالج آمریکایی متخصصان اطفال (ACPeds) در این هفته دچار نقض قابل توجهی از اطلاعات شد. سازمان پزشکان که از ،ت ایالات متحده برای ممنوعیت داروی سقط جنین میفپریستون شکایت کرد، یک Google Drive ناامن را در وب سایت خود گذاشت که ارزش یک دهه تبادل ایمیل، سوابق مالی و مالیاتی و داده های حساس تر را فاش کرد. جزئیات، دیدگاه بی‌سابقه‌ای از این سازمان به دست می‌دهد که به دلیل دیدگاه‌هایش در مورد افراد LGBTQ به ،وان یک «گروه نفرت» توصیف شده است. در حالی که ACPeds – که اصلاً یک مدرسه نیست – خود را به ،وان یک “سازمان علمی” معرفی می کند، سوابق فاش شده مأموریت مسیحی عمیقا انجیلی آن را نشان می دهد.

کارشناسان امنیتی قول آینده ای را داده اند که در آن رمزهای عبور برای بهترین بخش از یک دهه وجود نخواهد داشت. با این حال، این واقعیت این هفته یک گام بزرگ رو به جلو برداشت – واقعاً! – زیرا گوگل رمز عبور ورود به سیستم را برای میلیاردها نفر راه اندازی کرد. این تکنیک از کلیدهای رمزنگاری استفاده می‌کند که در دستگاه‌های شما ذخیره می‌شوند تا رمزهای عبور قدیمی و ناامن شما را جایگزین کنند.

در جاهای دیگر، پلیس در ایالات متحده، اروپا و 9 کشور دیگر 288 نفر را به دلیل مشارکت در بازارهای مواد مخدر وب تاریک، از جمله سایت Monopoly Market که در سال 2021 بی سر و صدا آفلاین شد، دستگیر کرده اند. متا مالک فیس بوک ابزارهای جدیدی را به آن اضافه کرده است. حساب‌های تجاری در ت، برای جلوگیری از سوء استفاده بازیگران بد از آنها، از جمله افرادی که می‌توانند سرپرست حساب‌ها شوند و به خطوط اعتباری دسترسی پیدا کنند.

اما این همه ماجرا نیست. هر هفته، اخباری را که به طور عمیق گزارش نکرده‌ایم جمع‌آوری می‌کنیم. برای مطالعه کامل داستان ها روی سرفصل ها کلیک کنید. و در آنجا امن بم،د

بر اساس تحقیقات مش،، کشتی‌های روسی با تج،ات عملیات زیرآبی در نزدیکی محل‌های انفجار خط لوله گاز نورد استریم در روزهای قبل از انفجارها شناسایی شده‌اند. صدا و سیمای ملی در دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند. رو،مه‌نگاران این نشریه، پخش‌های رادیویی رهگیری شده از کشتی‌ها را با تصاویر ماهواره‌ای ،یب ،د تا مکان آنها را مشخص کنند و مسیر آنها را دنبال کنند. این آ،ین نمونه از محققان است که منابع مختلف داده، از منابع مختلف نامرتبط را کنار هم می‌چینند تا جزئیات جدیدی درباره رویدادهای دنیای واقعی فاش کنند.

طبق تحقیقات، سه کشتی در ژوئن و سپتامبر 2022 از پایگاه‌های دریایی روسیه به نزدیک محل‌های انفجار حرکت ،د. همه کشتی‌ها خدمات ردیابی موقعیت مک، خود را خاموش کرده بودند، عملی که اغلب به ،وان «تاریک شدن» توصیف می‌شود و معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پنهان ، فعالیت در میان این شناورها، کشتی تحقیقاتی نیروی دریایی Sibiryakov و یک یدک کش به نام SB-123 وجود داشت که گفته می شود قادر به پرتاب زیردریایی های کوچک است. (در نوامبر 2022، WIRED از حضور «کشتی‌های ارواح» در حوالی زمان انفجار گزارش داد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد هویت آنها نداشت.)

به طور جداگانه، یک کشتی دیگر روسی، SS-750، چهار روز قبل از منفجر شدن در نزدیکی خطوط لوله بود. در پاسخ به درخواست ثبت عمومی، فرماندهی دفاع دانمارک این موضوع را تایید کرد اطلاعات، یک سایت خبری دانمارکی، که 26 ع، از SS-750 در نزدیکی سایت ها داشته است.


منبع: https://www.wired.com/story/russian-g،st-،ps-nord-stream-blast/