گوگل ردیابی سیل و آتش سوزی را به کشورهای بیشتری گسترش می دهد


یک غوغا از پروژه‌های جدید هوش مصنوعی به زودی از سوی Google ارائه می‌شوند، از جمله ابزارهای نظارت بر بلایا و سرویسی که از هوش ماشینی برای تولید ویدیوهای سفارشی استفاده می‌کند. این شرکت مجموعه ای از ابتکارات را در خود اعلام کرد رویداد AI@ این هفته.

عملی ترین پیشرفت: گوگل در حال گسترش سیستم های ردیابی و پاسخ به بلایا مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت یک ابزار ردیابی آتش سوزی را در طول فصل آتش سوزی آ،ا،م، 2020 راه اندازی کرد. هدف این ابزار ردیابی حرکات آتش‌سوزی در زمان واقعی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، داده‌های روی زمین و پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی است. در حال حاضر، ویژگی است در حال گسترش در سراسر ایالات متحده، کانادا، مکزیک و استرالیا. هدف آن ارائه اطلاعات مفید برای افرادی است که در مناطق تحت تأثیر آتش سوزی قرار دارند و نیاز به دانشی جدید در مورد مکان حرکت آتش و چه ،، دارند. این ابزار در Google Maps ظاهر می‌شود و هشدارهایی را برای کاربر، که در نزدیکی خود هستند ارسال می‌کند و گزینه‌های تخلیه و سرپناه را به آنها نشان می‌دهد. گوگل همچنین از مدل‌سازی هوش مصنوعی مشابه برای ردیابی سیل استفاده می‌کند و آن را گسترش داده است سیستم هشدار سیل شامل شدن 18 کشور جدید در سراسر آفریقا، آمریکای ج،ی و آسیای ج، شرقی.

گوگل همچنین با ابزار جدید ایجاد ویدیو که ،یبی از گوگل است، عمیق‌تر وارد بازی نسل هنر هوش مصنوعی شده است. تصویر پلتفرم تولید تصویر و فنکیتولید کننده ویدیو این پلتفرم‌ها که به صورت کنسرت کار می‌کنند، می‌توانند ویدیوهای با وضوح بالا را فقط از طریق یک پیام متنی پخش کنند. ابزار تولید ویدیو هنوز به ،وان یک سرویس در دسترس عموم قرار نگرفته است و گوگل اشاره ای به زمان و یا اینکه ممکن است وجود داشته باشد ارائه نکرده است. این خبر کمی بیش از یک ماه پس از آن منتشر شد که متا سرویس مشابهی را به نام خود اعلام کرد ساخت یک ویدیو. هر دو شرکت مشتاق هستند تا به شوق هنر هوش مصنوعی بپردازند، حتی اگر این چشم انداز در بین هنرمندان بحث برانگیز باشد.

در اینجا برخی از اخبار بیشتر از میز محصولات مصرفی وجود دارد.

پیش ،ید PS VR2

به لطف متاونجلیسم مارک زاکربرگ، ممکن است احساس شود که واقعیت مجازی برای بازی‌های ویدیویی در مقایسه با سایر مقاصد واقعیت مجازی مانند دفاتر مجازی یا هر چیزی که Horizon Workrooms است، از بین رفته است. اما اکنون سونی می خواهد به شما یادآوری کند که یک هدست VR جدید نیز دارد. و این هفته زمان عرضه آن را اعلام کرد.

مدتها مورد انتظار PS VR2 هدست در 22 فوریه عرضه می شود و در 15 نوامبر برای پیش ،ید در دسترس است. قیمت آن 550 دلار خواهد بود. این گران‌تر از کنسول پلی‌استیشن 5 واقعی است (بسته به جایی که هستید)، و قیمت شامل کنتر،های VR2 Sense است که برای اجرای بازی‌ها در Sonyverse لازم است.

در مجموع، سیستم نویدهای زیادی را برای آنچه که بازی VR می تواند باشد، با فرض این امر نشان می دهد بازی هایی که اعلام شده اند زیرا در نیمه راه من، است. هدست PS VR2 فقط با پلی استیشن 5 کار می کند. سونی همچنین اخیرا تایید کرده است که بازی های آ،ین نسل PS VR1 کار نخواهد کرد با این هدست جدید

کجا رفتم؟

گوگل مطمئناً دوست دارد برنامه های خودش را بکشد. این هفته، 9 تا 5 گوگل بدون پوشش که این شرکت قصد دارد تا اپلیکیشن نمای خیابان مستقل خود را به آن اضافه کند غول پیکر بدنام در هفته های آینده این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد ع،‌های سه بعدی خود را به نمای خیابان اضافه کنند، که گوگل می‌تواند از آن برای نقشه‌برداری مکان‌هایی استفاده کند که ماشین‌ها و کوله‌پشتی‌های مجهز به دوربینش به آن‌ها دسترسی ندارند.

این سرویس به طور کامل از بین نمی رود. همچنان در Google Maps در دسترس خواهد بود، منهای چند ویژگی مانند P،to Paths که به کاربران اجازه می‌دهد ع،‌های دو بعدی از محیط اطراف خود را آپلود کنند.




منبع: https://www.wired.com/story/google-ai-wildfire-flood-tracking/