یک داروی جدید اشتهایم را خاموش کرد. چی چیز باقی مانده است؟


من “چیزی شده است.” به همسرم گفت او جانباز تماشای تلاش من برای اصلاح بدنم است. به او گفتم: جایی که پیش از این مغزم با صدای حمله هوایی فریاد می زد، جیغ می زد، سکوت ناگه، حاکم شد. گیج کننده بود. آیا دوام خواهد داشت؟

من آن شب به تنهایی به یک رستوران چینی، از نوع مدرسه قدیمی با میز، رفتم و به ژنرال تسو سفارش دادم. کلم بروکلی، چند تکه مرغ را خوردم و فکر کردم: خیلی غمگین است. ناتمام گذاشتمش، گیج رفتم خونه، یه جور دیگه خوابگرد. از بودگا رد شدم و شانه بالا انداختم. در یک دفتر، پشته آب نبات و خوراکی ها را بدون علاقه خاصی مشاهده کردم.

چندین دهه مبارزه – پوف. ظاهراً مولکول Mounjaro همان هورمون Ozempic را هدف قرار می دهد، به علاوه هورمون دوم، بنابراین نه تنها تولید انسولین را تحریک می کند، بلکه تولید انرژی را نیز افزایش می دهد.

فکر کردم: “من به یک سینتی سایزر آنالوگ نیاز فوری دارم.” چیزی برای پر ، سکوتی که قبلاً غذا بود. هفته‌ها هر شب چهار، پنج ساعت را صرف چرخاندن دستگیره‌های موگ می‌کردم. نه ساختن موسیقی فقط droning، looping، و beep-booping. برای تماشای ویدیوهای یوتیوب به چیزی نیاز داشتم که روی آن وسواس داشته باشم. هر شب به چیزی نیاز داشتم که ش،ت بخورم تا احساس عادی کنم. و همچنین من شیدایی، بی نظم و چشمان ، بودم، شبی پنج ساعت می خوابیدم، می دویدم و راه می رفتم، با تکلم تحت فشار. دوستانم که برای من خوشحال بودند اما گیج شده بودند، مرا “کوکائین پل” صدا زدند. من سینت سایزرهای بیشتری را از پسری از کریگزلیست ،یدم و او را در بوشویک، بروکلین، با مبلغی نقدی ملاقات کردم. بدنی برای کاهش وزن 25 پوندی در هشت هفته، از روزهای تعطیل طراحی نشده است. بوق بوپ

با تسکین، اضطراب های جدیدی به وجود می آیند. اگر از کار بیفتد و من دوباره به درون دره صدای بی نهایت سر بخورم چه؟ علاوه بر این، دریافت این داروها سخت است، هم به دلیل مشکلات زنجیره تامین و هم به دلیل اینکه به جای دیابت برای کاهش وزن غیرقانونی تجویز می شوند. من نمی توانم یک نسخه ثابت از داروخانه بگیرم. من در حال توسعه یک برنامه جیره بندی هستم، از تزریق هر هفت روز تا یک تزریق در هر هشت یا نه تا برای ایجاد یک انبار.

من می‌توانم اضطراب خود را در موج واکنش‌هایی که شروع به نمایان شدن می‌کنند، ببینم – نوشته‌ها، بخش‌های تلویزیونی، افرادی که توضیح می‌دهند چرا در واقع خوب است که ا،ریت قریب به اتفاق افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند یک چهارم وزن بدن خود را از دست بدهند. در شبکه های اجتماعی، فعالان چربی به این نکته اشاره می کنند که زندگی ما حتی بدون این دارو هم ارزش داشت. موج افکار تا سال ها اوج نمی گیرد.

و این منصفانه است زیرا این جدید است – نه فقط دارو، بلکه ایده دارو. هیچ API یا نرم‌افزاری برای دانلود وجود ندارد، اما با این وجود، این فناوری است که جامعه را تغییر می‌دهد. من از 10 سالگی تجسم زنده گناه مرگبار پرخوری بوده ام، که از 10 سالگی به ،وان حریص و ضعیف قضاوت شده ام – و اکنون گناه پاک شده است. غسل تعمید با تزریق اما من فضیلتی بیشتر از چند ماه پیش ندارم. من فقط کلم بروکلی را به مرغ تیره ترجیح می دهم. آیا این من هستم؟

چقدر طول می کشد تا برای اشتهای شما، رذایل شما تزریق شود؟ شاید آنها به اندازه من قابل مشاهده نیستند. آیا شما خود به خود یک وا،ن ضد بخل هفتگی تجویز می کنید؟ آیا داروسازی بزرگ می تواند تنبلی، شهوت، خشم، حسادت، غرور شما را درمان کند؟ آیا بشریت اینگونه تغییرات آب و هوایی را اصلاح می کند – با تزریق هماهنگی، به جای امید به آن در داووس؟ مطمئناً ردپای کربن من این روزها بسیار کمتر شده است. آیا می‌خواهیم باهوش‌ترین دانشمندان خود را گرد هم بیاوریم، مسیرهای هورمونی را بررسی کنیم و در نهایت درم، برای میلیاردرها تولید کنیم؟

وقتی اجازه دادم نام دامنه وبلاگ رژیم غذایی من منقضی شود، پذیرفتم که هیچ فناوری وجود ندارد که بتواند پاسخ های بیولوژیکی من را به سیری خودم تغییر دهد. اکنون وجود دارد، و بخشی از من که هر وعده غذایی را ردیابی می‌کند، در برنامه‌ها و برنامه‌ها به دنبال راه‌حل می‌گردد، کد می‌نویسد و یادداشت می‌کند، منسوخ شده است. آیا آن زمان تلف شد؟ خدایا بله اما من چیزهای زیادی یاد گرفتم – در مورد تغذیه، در مورد ورزش، در مورد خودم. استفاده از تمام آن درس ها در حال حاضر لذت بخش است، بدون ترس از گرسنگی خود ویرانگر.

اخیراً من بالا،ه کمتر شیدایی شده ام. همچنان وزن کم می کند، اما بسیار کندتر. بیشتر ورزش کنید. شب ها با سینت سایزرهایم بازی می کنم و ک، های آنلاین تئوری موسیقی را تماشا می کنم. هدفون در حال پردازش تمام آن سال ها تلاش بیهوده. وقتی با دستگیره ها کمانچه بازی می کنم گاهی عصب،، گاهی شرمنده و اغلب سپاسگزارم. نمی دانم این دوران پس از اشتها چقدر طول می کشد یا چگونه به پایان می رسد. فقط این که یک بار دیگر در زندگی ما همه چیز تغییر کرده است.


منبع: https://www.wired.com/story/new-drug-switched-off-appe،e-mounjaro/