Spotify مشکل موسیقی هوش مصنوعی دارد، اما ربات ها آن را دوست دارند


اگر آهنگ توسط هوش مصنوعی ایجاد شده و توسط یک ربات گوش داده می شود، آیا اصلا شنیده شده است؟ این مشکلی است که شرکت‌های پخش موسیقی اکنون با آن مواجه هستند زیرا هوش مصنوعی مولد به سرعت برای هر ،ی آسان‌تر می‌کند تا آهنگ‌ها را با چند کلیک تولید کند و سپس ربات‌هایی را برای پخش جری، آن‌ها برای پول نقد ارسال کند.

تونی ریگ، مدرس مدیریت صنعت موسیقی در دانشگاه مرکزی لنکاوی در بریت،ا، می گوید: «این یک دریچه سیل است. او در مورد ورود موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی صحبت می کند. و این سیار از موسیقی جدید مسئله گوش دادن جعلی را تشدید می کند و به مردم یک راه ساده برای دریافت استریم در آهنگ های با کیفیت پایین ارائه می دهد.

استریم مصنوعی، یا گوش دادن به ربات، چیز جدیدی نیست. برخی به شرکت‌های شخص ثالث روی می‌آورند که قول افزایش استریم‌ها را می‌دهند، که سپس حساب‌های ساخته شده از ربات را برای گوش دادن به همان لیست‌های پخش به صورت تکراری استخدام می‌کنند. این یک مشکل است زیرا شرکت‌های پخش جری، پرداخت‌های حق امتیاز را از یک مجموعه محدود پول نقد ت،یم می‌کنند—هر چه آهنگ بیشتر پخش شود، سازنده آن بیشتر درآمد دارد. بنابراین، پول بیشتر برای آهنگ‌هایی که توسط ربات‌ها گوش داده می‌شود، می‌تواند به این م،ی باشد که کمتر برای ،، که طرفداران انس، دارند ارسال می‌شود. هنرمندان انس، قبلاً گرفتار شده اند رسوایی های جریان مصنوعی، اما هوش مصنوعی ،صر جدیدی را اضافه می کند.

اولین مورد آزمایشی مهم هفته گذشته بود که طبق گزارش ها، S،ify ده ها هزار آهنگ ایجاد و آپلود شده توسط سازنده موسیقی هوش مصنوعی Boomy در S،ify را حذف کرد. به گفته فایننشال تایمز. S،ify به درخواستی برای اظهار نظر برای تایید حذف پاسخ نداد، اما این پلتفرم پاسخ داده است سیاست های در برابر جریان جعلی

آپلودهای بومی در S،ify هفته گذشته متوقف شد، اما از سر گرفته شد 6 می. ال، میچل، مدیر عامل و بنیانگذار Boomy، می گوید که این شرکت “قاطعانه مخالف هر نوع دستکاری یا جریان مصنوعی است.” میچل همچنین می‌گوید Boomy سیستمی برای پاسخ به اعلان‌های پخش مشکوک ارسال شده توسط شرکت‌های استریمینگ دارد و می‌تواند پرداخت‌ها را متوقف کند و کاربر، را که ممکن است سیستم را برای سود دستکاری می‌کنند مسدود کند. اما هزاران شنونده مصنوعی هنوز هم می‌توانستند قبل از دستگیری از آن عبور کنند، و این نشان می‌دهد که چقدر این کلاهبرداری‌ها پربار شده‌اند.

پخش جعلی است یک مشکل در سطح صنعت که فراتر از موسیقی ساخته شده توسط هوش مصنوعی است. آ مطالعه از مرکز ملی موسیقی فرانسه، یک سازمان ،تی-خصوصی متمرکز بر صنعت موسیقی فرانسه، دریافت که بین 1 تا 3 درصد از کل موسیقی پخش شده در پلتفرم های مختلف محبوب در فرانسه در سال 2021 توسط ربات ها پخش شده است. حدود 1 تا 3 میلیارد جریان جعلی ،ن زده می شود.

رقابت برای شنوندگان شدید است. بیش از 100 میلیون آهنگ در آن وجود دارد اپل موزیک، آمازون موزیک، و S،ifyو بسیاری از آنها به ندرت بازی می شوند. با پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی مولد، انتظار می رود سیل آهنگ های جدید به پلتفرم های استریم راه پیدا کنند.

و مانند بسیاری از موارد در هوش مصنوعی مولد، سریع اتفاق می افتد. ماه گذشته، آهنگی که صدای آنها را جعل می کند دریک و The Weeknd ویروسی شد و از S،ify بوت شد. همانطور که فناوری متقاعد کننده تر می شود، جعل هویت افراد بیشتری را فریب می دهد. گفته می شود که کلاهبرداران از هوش مصنوعی برای ایجاد ردیابی های جدید استفاده می ،د صدای فرانک اوشنو آنها را به هزاران دلار به طرفداران فروخت و مردم را با وعده آهنگ های لو رفته جذب کرد.




منبع: https://www.wired.com/story/s،ify-ai-music-robot-listeners/