استارت آپ ها مشکل فروش دارند. یک راه بهتر وجود دارد


استارت آپ های یکباره دوست دارند متا، توییتر و آمازون اکنون بخشی از زیرساخت های جهان هستند و به ،وان اخبار محلی امروزی، خطوط تلفن و خدمات پستی عمل می کنند. آنها فقط اقتصاد را پیش نمی برند. آنها کالاهای عمومی هستند که در خدمت یک هدف اجتماعی هستند و جنبه های بی شماری از جامعه را تعریف می کنند و قادر می سازند.

مشکل این است که مشاغلی مانند اینها در برابر جوامعی که به آنها خدمت می کنند پاسخگو نیستند. مانند بسیاری از شرکت ها، آنها از نظر ساختاری موظفند ارزش را برای سهامداران خود به حدا،ر برسانند، بدون اینکه هیچ تعهد واقعی نسبت به مردم نداشته باشند. جوامع باید با زیرساخت‌های سودجو، رانت‌طلب و غیرقابل پاسخگویی که مشکلات اجتماعی را نادیده می‌گیرد یا حتی تشدید می‌کند، دست و پنجه نرم کنند و متأسفانه، مثال ها از عواقب فراوان است.

منشأ این چالش‌ها در روزهای اولیه استارت‌آپ‌های فناوری نهفته است، زم، که بنیان‌گذاران چیزی بیش از یک ایده خوب ندارند. برای ساختن رویای خود، رهبران اغلب کنترل شرکت را در ازای سرمایه سرمایه گذاری قرب، می کنند – یک مبا، قابل درک، به ویژه زم، که اه، شرکت و سرمایه گذاران همسو باشند. اما با گذشت زمان، ناهماهنگی می تواند ظاهر شود، به خصوص اگر تقاضا برای رشد تصاعدی در ارزش سهامداران باشد به هر قیمتی جایگزین ماموریت اصلی شرکت می شود.

استارت‌آپ‌ها خود را بین یک سنگ و یک مکان سخت گیر کرده‌اند: آن‌ها به بودجه نیاز دارند تا چیزی خاص بسازند، اما تنها گزینه‌هایشان رشد بی‌نهایت یا فرار است – فروش. و گزینه های فروش، که به ،وان “،وج” نیز شناخته می شود، محدود است. شرکت‌ها می‌توانند از طریق عرضه اولیه عمومی «عمومی» شوند یا می‌توانند از طریق ،ید توسط شرکت دیگری ،یداری شوند. در هر دو مورد، شرکت در معرض خطر بیشتر از دست دادن تمرکز و متعهد شدن به ذینفع، است که شامل جوامع مورد استفاده نمی‌شود. هیچکدام نمی توانند از مأموریتی که بنیانگذاران در ابتدا برای به انجام رساندن آن تصمیم گرفته بودند محافظت کند.

بنابراین، چگونه استارتاپ ها می توانند مسیر جدیدی را ترسیم کنند؟

Collective را باز کنید به دنبال پاسخ است هزاران جامعه در سرتاسر جهان، پروژه‌هایی را در زمینه‌هایی مانند کمک‌های متقابل و فناوری توسعه می‌دهند، به پلتفرم مالی منبع باز آن وابسته هستند. این گروه ها تا کنون بیش از 65 میلیون دلار را جمع آوری و ،ج کرده اند که با شفافیت کامل فعالیت های مالی خود را در معرض دید عموم قرار داده است. در عین حال Open Collective یک است سرمایه گذاری خطرپذیر استارت‌آپ فناوری – متعلق به بنیان‌گذاران، سرمایه‌گذاران و کارمندان – با تعهد به بازگشت.

پیمایش در فضای بین این دو واقعیت از ابتدا نیازمند تمرکز بود. این شرکت در اوایل تصمیم گرفت که برای دستیابی به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به زیرساخت دیجیتال برای منافع عمومی، بنیانگذاران (و نه سرمایه گذاران) باید کنترل خود را حفظ کنند. (یکی از بنیانگذاران، پیا مانچینی، نویسنده این مقاله است.)

از طریق سه دور سرمایه گذاری، بنیانگذاران نه تنها مالکیت ا،ریت، بلکه تمام کرسی های هیئت مدیره را نیز حفظ ،د، که غیر معمول است. آن‌ها می‌دانستند که نمی‌خواهند هدف Open Collective را در ازای سرمایه به خطر بیندازند، بنابراین سرمایه‌گذار، را پیدا ،د که رویای خود را به اشتراک بگذارند. همانطور که در سال 2016 بیان شد، “یک زیرساخت جه، که در بالای آن هر ،ی می تواند در هر کجای دنیا انجمنی را به راحتی ایجاد یک گروه فیس بوک راه اندازی کند.”

بنیانگذاران همچنین تصمیم گرفتند یک دوره 10 ساله انحصاری را برای سهام خود تعیین کنند که بسیار بیشتر از 4 سال معمولی بنیانگذاران است. به ،وان یکی از بنیانگذاران خاویر دامن در آن زمان نوشت، “در مورد ایجاد انتظارات درست از ابتدا چیزی می توان گفت.” با گذراندن یک دوره طول، واگذاری، بنیانگذاران قصد دارند به آرامی یک ماموریت با تأثیر طول، مدت را رشد دهند.

کنترل بنیانگذار در طول هفت سال اول شرکت به Open Collective اجازه داد تا تعادل ایجاد یک ،ب و کار را که اکنون سودآور است و به طور پیوسته در حال رشد است، با ماموریت شرکت برقرار کند. اما بنیانگذاران برای همیشه اینجا نخواهند بود. بنابراین، چه ،ی می تواند رویا را در دراز مدت نگه دارد؟

در طول سال گذشته، Open Collective با شرکت‌های دیگری مانند آن صحبت کرده و به دنبال پاسخی برای آن بوده است سوال از این که چگونه ممکن است از این مشکل ناشی از انگیزه های نادرست جلوگیری کند و پلتفرم خود را برای جوامعی در سراسر جهان که به آن متکی هستند ثابت کند. با کمک گروه هایی مانند اعتماد مش،، گور،ها متحد شوند، MEDLab، و E2C Collective; پروژه های مش، مانند E2C.،w; و در گفتگو با بسیاری دیگر، شرکت تصوری از مسیر پیش رو دارد: «،وج به جامعه»، انتقال به مالکیت مباشر، و حاکمیت جامعه.


منبع: https://www.wired.com/story/s،ups-exit-community-ipo-business/