چگونه آزاردهنده ترین مشکلات هدفون بلوتوث را برطرف کنیم


مهمترین پرچمدار گوشی‌ها در سال 2022 جک هدفون را حذف ،د و هدفون‌های بلوتوث مانند همیشه محبوب هستند. حتی با وجود اینکه وقتی از خانه بیرون می روم، سیمی برای گرفتن دستگیره در وجود ندارد، اما بلوتوث ویژگی های خاص خود را دارد. در اینجا برخی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با آنها روبرو شوید و نحوه رفع آنها آورده شده است.

اول: مشکل را محدود کنید

قبل از شروع به فشار دادن دکمه‌ها و تغییر تنظیمات، ببینید آیا می‌تو،د منبع مشکل را پیدا کنید: مطمئناً این می‌تواند هدفون شما باشد، اما می‌تواند تلفن یا حتی برنامه‌ای باشد که برای پخش موسیقی از آن استفاده می‌کنید. هدفون خود را با دستگاه دیگری جفت کنید و ببینید که آیا آنها بهتر کار می کنند یا خیر—من متوجه می شوم که تلفن اندرویدی من ممکن است کمی مشکل باشد، بنابراین اغلب هدفون های آیفون همسرم را آزمایش می کنم تا ببینم آیا چیزی در تلفن من مقصر است یا خیر.

همچنین ممکن است یک جفت هدفون سیمی را امتحان کنید یا هدفون بلوتوث خود را با یک کابل وصل کنید (اگر از آن پشتیب، می کند). در نهایت، اگر یک جفت جوانه بلوتوث دیگر را دارید امتحان کنید. اگر بتو،د منبع مشکل را تعیین کنید، ممکن است ایده بهتری در مورد محل تمرکز تلاش های عیب یابی خود داشته باشید.

اگر هدفون جفت نمی شود

اگر به هیچ وجه نمی تو،د هدفون خود را به گوشی خود متصل کنید، ناامید نشوید—طبق تجربه من، این مشکل معمولاً ساده ترین راه حل است (به شرطی که هدفون کاملاً مرده نباشد).

  • دفترچه راهنما را بررسی کنید. بسیاری از هدفون ها در اولین استفاده از آنها به طور خودکار به حالت جفت شدن می روند. Win Cramer، مدیر عامل شرکت می گوید، در نتیجه، ا،ر کاربران می توانند به راحتی در اولین بار هدفون را جفت کنند JLab Audio (سازندگان جوانه‌های بی سیم ارزان قیمت مورد علاقه WIRED) – اما بار دوم باعث می‌شود سرشان را بخارند. بنابراین اگر هدفون شما با یک دستگاه جدید نمایش داده نمی شود، ممکن است لازم باشد آن دفترچه راهنما را برای دستورالعمل های قرار دادن آنها در حالت جفت شدن جستجو کنید. ا،ر برندها از شما می خواهند که دکمه پاور را برای چند ث،ه نگه دارید، اما برخی از هدفون ها – به خصوص آنهایی که به جای دکمه ها دارای کنترل لمسی هستند – روش خاص خود را دارند.
  • دستگاه های دیگر را قطع کنید. اگر قبلاً این هدفون را به دستگاهی مانند iPad وصل کرده اید، ممکن است به تلفن شما متصل نشوند. برخی از هدفون ها می توانند همزمان به چندین دستگاه متصل شوند، در حالی که برخی دیگر نمی توانند. کرامر می گوید: «تنظیمات بلوتوث دستگاه جفت شده اصلی را خاموش کنید. “این قطع اتصال به طور خودکار هدفون را به حالت جفت شدن باز می‌گرداند.”
  • هدفون های دیگر را جدا کنید. به همین ترتیب، مطمئن شوید که گوشی شما به هدفون همسرتان در سراسر اتاق وصل نشده باشد—اگر قبلاً از آن‌ها استفاده کرده‌اید، هنگامی که روشن می‌شوند و در محدوده قرار دارند، به‌طور خودکار متصل می‌شوند. حتی ممکن است دستگاه‌های بلوتوث قدیمی را از حافظه تلفن خود پاک کنید بلوتوث تنظیمات در iOS، روی «i» در کنار دستگاه داده شده ضربه بزنید و ضربه بزنید این دستگاه را فراموش کنید. در اندروید، روی تنظیمات دندانه دار کنار دستگاه جفت شده و انتخاب کنید لغو جفت ، (یا فراموش ،، همانطور که در برخی از تلفن ها بر،ب گذاری شده است).
  • باتری را شارژ کنید. اگر باتری هدفون شما کم است، ممکن است در جفت شدن با مشکل مواجه شود – و من حتی متوجه شده ام که برخی از هدفون های بلوتوث در حالت روشن می مانند، به این م،ی که 0 درصد سریعتر از آنچه انتظار دارید خالی می شوند. سعی کنید قبل از جفت شدن آنها را به برق وصل کرده و کاملاً شارژ کنید، حتی اگر می گویند مقداری باتری باقی مانده است.
  • مطمئن شوید که هر دو دستگاه سازگار هستند. مانند بسیاری از فناوری‌ها، بلوتوث نیز طی سال‌ها اصلاحات و بهبودهای زیادی را پشت سر گذاشته است. ا،ر دستگاه‌ها از بلوتوث 5.0 یا جدیدتر استفاده می‌کنند، و در حالی که یک تلفن دارای بلوتوث 5.0 باید به ا،ر دستگاه‌های شما متصل شود، برخی از هدفون‌های بلوتوث مدرن ممکن است به تلفن‌ها، تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌های خیلی قدیمی متصل نشوند. نسخه های بلوتوث پشتیب، شده را در هر دو دستگاه بررسی کنید و از سازگاری آنها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید.

با هر شانسی، باید بتو،د موسیقی را در کمترین زمان اجرا کنید.

اگر صدا تحریف یا لکنت داشته باشد

اگر می‌تو،د هدفون‌های خود را جفت کنید، اما چیزی کاملاً درست به نظر نمی‌رسد – ممکن است موسیقی با کیفیت پایین‌تر از آنچه باید به نظر برسد یا داخل و خارج شود – ممکن است مشکل از اتصال بی‌سیم شما باشد.

  • منبع خود را بررسی کنید. قبل از اینکه به عیب‌یابی بلوتوث بپردازید، مطمئن شوید که منبع موسیقی شما ثابت نیست – شاید در حال گوش دادن به یک MP3 با نرخ بیت کم از روزهای Napster خود هستید، یا شاید سرویس استریم شما به صورت پیش‌فرض روی منبع موسیقی بسیار کم قرار گرفته است. تنظیم کیفیت یک جفت هدفون دیگر را بررسی کنید – که قبلاً باید قبلاً انجام می دادید – و ببینید که آیا واقعاً تقصیر بلوتوث است یا خیر. به همین ترتیب، Cramer می گوید، مطمئن شوید که Wi-Fi یا سیگنال تلفن همراه شما خوب است. اگر اتصال اینترنت شما نتواند با S،ify هماهنگ باشد، بدون تقصیر هدفون شما قطع و وصل می شود.
  • هدفون را دوباره جفت کنید. مانند تمام عیب‌یابی‌ها، عبارت «خاموش کن و دوباره روشنش کن» باید اولین خط دفاعی شما باشد. هدفون‌ها را لغو جفت کنید، آن‌ها را خاموش کنید، گوشی خود را راه‌اندازی مجدد کنید و قبل از ادامه، دوباره از ابتدا جفت کنید.
  • هدفون را به دستگاه خود نزدیک کنید. اگر در حال گوش دادن به موسیقی با آی پدی هستید که در آن طرف اتاق نشسته است، ممکن است خیلی دور باشید – یا موانع زیادی در مسیر آن وجود داشته باشد. کرامر توضیح می‌دهد: «در حالی که بیشتر هدفون‌های بلوتوث می‌توانند بین 33 تا 100 فوت از هم فاصله داشته باشند، باید توجه داشت که این در معرض دید قرار دارد و بدون اینکه یک دسته دیگر از سیگنال‌های Wi-Fi یا بلوتوث نیز امواج رادیویی را شلوغ کند.» به دستگاه نزدیک شوید و از سایر وسایل الکترونیکی مولد سیگنال دور شوید برای دیدن اینکه آیا این کمک می کند.
  • جوانه های فردی را به درستی جفت کنید. اگر هدفون‌های «بی‌سیم واقعی» یا «بی سیم» دارید، بسیاری به شما اجازه می‌دهند هر بار فقط با یک هدفون گوش کنید – اما باید به روش خاصی این کار را انجام دهید. اگر هر دو هدفون را جفت کنید و فقط یکی را در جیب خود قرار دهید، ارتباط بدی بین این دو ایجاد خواهید کرد و ممکن است دچار لکنت زبان شوید. برای مشاهده روش صحیح گوش دادن تک جوانه، دفترچه راهنما را بررسی کنید.
  • دستگاه های دیگر را قطع کنید. در برخی از تلفن‌ها متوجه شده‌ام که اگر تلفن من همزمان به دستگاه‌های بلوتوث دیگری مانند ساعت هوشمند یا مجموعه‌ای از هدفون‌هایی که فعال نیستند وصل شود، صدای بلوتوث مخدوش می‌شود. سعی کنید دستگاه های دیگر را جدا کنید یا آنها را خاموش کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.
  • فریمور را به روز کنید. می‌دانم، می‌دانم، شما همیشه این را می‌شنوید – «شاید فقط به یک به‌روزرس، نرم‌افزار نیاز داشته باشید!» – اما واقعاً ارزش یک بار دیدن را دارد. وقتی من Bose SoundSport Wireless چند سال پیش مشکلات صوتی داشتم، دانلود برنامه رسمی و به روز رس، سیستم عامل همه چیز را برطرف کرد. ببینید آیا هدفون شما یک برنامه همراه ارائه می دهد که ممکن است بتواند کمک کند.
  • هرگونه پردازش صوتی را خاموش کنید. در مورد برنامه‌های همراه، اگر قبلاً این برنامه را برای هدفون خود دارید، سعی کنید ویژگی‌های اضافی آن را خاموش کنید. اکولایزرها، حذف نویز و سایر پردازش‌ها می‌توانند باعث ایجاد اعوجاج یا سایر موارد غیرعادی شوند، بنابراین بهتر است هنگام عیب‌یابی، آنها را از معا، حذف کنید. اگر تلفن شما پردازش خاص خود را دارد (مانند صدای سازگار سامسونگ ویژگی ها)، آن ها را نیز خاموش کنید.
  • کدک صوتی بلوتوث خود را تنظیم کنید. در تنظیمات بلوتوث دستگاهتان، روی «i» یا روی ضربه بزنید تنظیمات دندانه دار کنار هدفون مورد نظر خود قرار دهید و ببینید کدام گزینه در دسترس شماست. برخی از هدفون‌ها ممکن است صدای HD یا کدک‌های مشابه دیگری ارائه دهند که می‌تو،د آن‌ها را روشن و خاموش کنید تا ببینید آیا صدا بهبود می‌یابد.
  • حالت هندزفری را در ویندوز لغو انتخاب کنید. به طور مشابه، اگر می‌خواهید به رایانه شخصی متصل شوید، هدفون شما ممکن است دو ورودی در تنظیمات صدای ویندوز داشته باشد – یکی برای موسیقی استریو، دیگری برای تماس‌های تلفنی. روی نماد بلندگو در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید، منبع صوتی را در بالا انتخاب کنید، و مطمئن شوید که هدفون خود را از لیست انتخاب کنید، نه گزینه هدست یا هندزفری. (شما می تو،د این رفتار را به طور کامل با رفتن به خاموش کنید صفحه کنترل > سخت افزار و صدا > دستگاه ها و چاپگرها، روی هدفون خود کلیک راست کرده و انتخاب کنید خواص. زیر خدمات برگه، علامت را بردارید هندزفری تلفن.)

اگر موسیقی را فقط با یک هدفون می شنوید

در نهایت، ظهور هدفون های بی سیم یا بی سیم واقعی پدیده جدیدی ایجاد کرده است: شما می تو،د به درستی جفت کنید، اما موسیقی را فقط از یک هدفون می شنوید.

  • هدفون ها را دوباره به یکدیگر وصل کنید. اغلب، با هدفون‌های بی‌سیم واقعی، یکی با گوشی شما جفت می‌شود، سپس هدفون‌ها با یکدیگر جفت می‌شوند، که در صورت قطع اتصال دوم می‌تواند باعث سردرگمی شود. کرامر می‌گوید: «ایربادهای خود را با قرار دادن آنها در جعبه، بستن در (در صورت وجود) و 10 ث،ه صبر ، قبل از امتحان مجدد، راه‌اندازی کنید. با خاموش ، و بازگرداندن هدفون‌های هدفون، این فرصت به آن‌ها می‌دهد تا یک بار دیگر یکدیگر را «پیدا کنند» و رابطه والد-فرزند بین هدفون چپ و راست را بازیابی کنند.»
  • هدفون ها را دوباره جفت کنید. همانطور که در بالا ذکر کردم، مدل‌های بی‌سیم واقعی اغلب روش‌های جفت‌سازی خاصی برای گوش دادن تک‌باب دارند و ممکن است شما به‌طور تصادفی جوانه ثانویه را به تنهایی جفت کرده باشید. سعی کنید هدفون های هدفون را به طور کامل لغو جفت کنید و دوباره آنها را جفت کنید. کرامر می‌گوید: برخی از هدفون‌ها ممکن است حالت بازنش، سخت بدون مشکل داشته باشند، اگر هنوز نمی‌تو،د آنها را جفت کنید، بنابراین دفترچه راهنما را بررسی کنید تا ببینید در این سناریو چه چیزی را توصیه می‌کند.

با هر شانسی، یکی از چندین مرحله عیب یابی بالا باید هدفون بلوتوث شما را دوباره پارازیت کند. با این حال، اگر همه چیز ش،ت خورد، به دفترچه راهنمای هدفون خود نگاه کنید و ببینید آیا راهی برای بازنش، کامل آنها وجود دارد یا نه، می تو،د تنظیمات بلوتوث دستگاه خود را از ابتدا بازنش، کنید.

در iOS، به تنظیمات > عمومی > بازنش، کنید > تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگرد،د، که تمام دستگاه های بلوتوث و وای فای ذخیره شده شما را پاک می کند. در اندروید، به تنظیمات و «برنامه‌ها» یا «برنامه‌ها و اعلان‌ها» را جستجو کنید، روی ضربه بزنید نمایش همه برای دیدن لیستی از همه برنامه های خود، سپس روی سه نقطه در گوشه ضربه بزنید نمایش برنامه سیستمس به پایین بروید تا بلوتوث، ضربه بزنید ذخیره سازیو داده ها و/یا حافظه پنهان آن را پاک کنید. اینها گزینه‌های هسته‌ای کمی هستند که از شما می‌خواهند همه دستگاه‌هایتان را دوباره جفت کنید، اما اگر هیچ چیز دیگری جواب نداد، ارزش یک بار دیدن را دارند. در غیر این صورت، مشکل ممکن است مربوط به تلفن یا هدفون شما باشد که فقط توسط سازنده قابل رفع است—یا با ،ید گوشی با جک هدفون ل،تی.

ریس راجرز در ارائه گزارش مشارکت داشت.


منبع: https://www.wired.com/story/bluetooth-headp،ne-troubles،oting-tips/