اکتیویژن بلیزارد اتحادیه دیگری در دست دارد. حالا چی؟


بر 18 اکتبرپس از اینکه NLRB حکم داد که کارگران Blizzard Albany QA می‌توانند در انتخابات اتحادیه رای دهند، لولو چنگ مرروی، مدیر ارشد ارتباطات که به تازگی برگزیده شده است، در پاسخ به این خبر، پیامی طول، در Slack ارسال کرد. مسروی اظهار داشت که تعداد انگشت شماری از کارمندان نباید بتوانند «به جای دیگران درباره آینده کل ،نان آلب، تصمیم بگیرند. دیابلو تیم، و اینکه “گفتگوی مستقیم” بین مدیریت و کارکنان “پربازده ترین مسیر” است.

مرروی گفت: “ما احساس می کنیم که چانه زنی جمعی نسبتاً کند است… در طول مذاکرات طول، قرارداد، قانون کار شرکت ها را از دادن هرگونه افزایش حقوق/پاداش/مزایا بدون هماهنگی خاصی با اتحادیه منع می کند.” او به یک کوچک اشاره کرد نمودار قانون بلومبرگ از ماه ژوئیه با داده‌های اداره آمار کار، اضافه کرد که «گزارش داده است که کارمندان غیر اتحادیه‌ای عموماً نسبت به گروه‌هایی که در اتحادیه نمایندگی می‌شوند، افزایش حقوق بیشتری دریافت می‌کنند».

(مطالعات قبلی BLS ادعا می کند که کارگران اتحادیه گرایش به ،ب درآمد بیشتری دارند. A گزارش 2020 دریافتند که کارگران غیر سندیکایی تنها 81 درصد از آنچه کارگران اتحادیه‌ای را جذب می‌کنند به دست می‌آورند. در سال 2021، دفتر گزارش داد که درآمد کارگران غیر اتحادیه 83 درصد از درآمد کارگران اتحادیه است.)

در پاسخ به اظهارات Meservey، کارگران ارتباطات آمریکا، که GWA Albany بخشی از آن است، در ماه اکتبر علیه اکتیویژن بلیزارد اتهام کار ناعادلانه جدیدی را مطرح ،د، این بار به اتهام تحقیر اتحادیه از طریق پیام‌های Slack در سراسر شرکت، از جمله “ارتباطات” به کارمندان که مسئولیت کوتاهی کارفرما در اعمال افزایش دستمزد، عدم ارائه فرصت‌های ارتقای حرفه‌ای و عدم اجرای سایر اصلاحات در شرایط و ضوابط استخدام بر عهده اتحادیه است.”

برونفنبرنر می‌گوید، اختلافات دستمزد تنها دلیل تشکیل اتحادیه کارمندان نیست. او می افزاید: «اگر اینطور بود، کارفرمایان می توانستند با دادن مقداری پول بیشتر، اتحادیه ها را از آن دور نگه دارند. کارگران حول محور شرایط کاری خود سازماندهی می کنند. آنها می خواهند با آنها بهتر رفتار شود. آنها صدا می خواهند، احترام می خواهند، کنترل می خواهند.»

کنترل می تواند هر چیزی باشد، از حفظ برنامه های معقول گرفته تا مرخصی استعلاجی و سیستمی برای ترفیع. صرف نظر از فرهنگ فعلی یک شرکت، تنها چیزی که لازم است مدیریت جدید است تا محیط های کاری سالم را بر سر آنها بگذارد. فقط به توییتر نگاه کنید، جایی که تسلط ایلان ماسک یک درس سریع و بی‌درنگ پر از ا،اج‌های دسته جمعی بود. ا،اج ها، استعفاها، اضافه کاری بی رحمانهو نگر، آشکار در مورد آینده شرکت. ماسک تنها در چند هفته کارمندان خود را به ا،اج به دلیل کار از راه دور تهدید کرده است، کارمند، را که نظرات مخالف خود را ابراز می‌،د برکنار کرده است و اکنون از کارمندان می‌خواهد که «ساعت‌های طول، با شدت بالا» کار کنند یا آن‌ها را ، کنند.

برونفنبرنر می‌گوید: «کارفرما نمی‌تواند بدون صحبت با اتحادیه، اوضاع را در محل کار اتحادیه تغییر دهد. و این ممکن است بزرگترین چیزی باشد که اتحادیه ارائه می دهد: اینکه کارگران صدای خود را دریافت کنند.

کارمندان اکتیویژن بلیزارد هیچ نشانه ای از ،ت شدن ندارند. فابی گارزا، کارمند QA می‌گوید: «این به یک سنت تبدیل شده است که کارمندان به اطلاعیه‌های مدیریت در Slack با احساسی که در فونت Activision Blizzard می‌گوید «یونیونیزه ، ل،تی» پاسخ می‌دهند. و برونفنبرنر اضافه می کند که سازماندهی مسری است. اعتصابات منجر به اعتصاب می شود، اعتصابات منجر به اتحادیه ها می شود. او می گوید: «آنها به کارگران نشان می دهند که اتحادیه ها چه کاری می توانند انجام دهند.

در اکتیویژن بلیزارد، این موضوع ثابت شده است. در شش ماه گذشته، تلاش‌های صنعت بازی برای اتحاد یک استودیوی بزرگ دو بار به ثمر نشسته است – یک چرخش خیره‌کننده برای صنعتی که کارگران آن دهه‌ها تلاش کرده‌اند و نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.


منبع: https://www.wired.com/story/activision-blizzard-unionization-albany/