راهنمای خرید لپ تاپ (2023): نحوه انتخاب رایانه شخصی مناسب (راهنمای گام به گام)


حرف در انتهای نام تراشه (در مثال ما “U”) نام اینتل برای هدف تراشه است. برای لپ‌تاپ‌ها، حروفی که در پایان می‌بینید Y، U و H هستند. تنها موردی که باید نگران آن باشید تراشه‌های سری Y هستند که برای عمر باتری بهینه شده‌اند. اگر به طور مکرر برای مدت طول، از دوشاخه دور هستید، خوب است، اما این افزایش عمر باتری به قیمت برخی از عملکردها تمام می شود. تراشه‌های H برای عملکرد بهینه‌سازی شده‌اند، و تراشه‌های U «کارآمد انرژی» هستند اما مانند خط Y «بسیار کارآمد» نیستند.

پردازنده های AMD

رمزگشایی نام تراشه AMD به اندازه نام اینتل دشوار است.

در نام AMD Ryzen 5 7600X، “7” نسل است (چقدر قدیمی است؛ بالاتر بهتر است) و “6” چقدر قدرتمند است. یک “6” این مثال را به یک تراشه با قدرت متوسط ​​تبدیل می کند، در حالی که یک 3 یا 4 ضعیف تر (کندتر) خواهد بود. دو عدد بعدی تاثیر زیادی روی هیچ چیزی ندارند. “X” در انتها نشان دهنده عملکرد بالا است. سایر حروف عبارتند از U برای قدرت بسیار کم.

آیا تفاوت زیادی بین تراشه های اینتل و AMD وجود دارد؟ تجربه من، آزمایش ده ها مورد از هر دو در هر سال، این است که بستگی دارد. به طور کلی، یک Intel i5 خارج از معیارهای بسیار خاص از Ryzen 5 قابل تشخیص نیست. هنگامی که کارهایی مانند مرور وب یا ویرایش اسناد را انجام می دهید، مشابه هستند. این امر در مورد Intel i7 و Ryzen 7 و Intel i3 و Ryzen 3 نیز صدق می کند.

عملکرد گرافیکی جایی است که متوجه تفاوت خواهید شد. در آزمایش من، هم در معیارها و هم در استفاده واقعی، گرافیک یکپارچه AMD در کارهای گرافیکی فشرده بهتر از اینتل عمل می کند – به ویرایش فیلم یا بازی ، فکر کنید. جدیدترین سری تراشه های اینتل این شکاف را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند، اما AMD هنوز هم برتری دارد. اگر یک ویرایشگر ویدیو یا گیمر هستید، ممکن است از ،ید یک دستگاه AMD سود ببرید، اما چیزی که به احتمال زیاد می خواهید یک کارت گرافیک اختصاصی است. (بیشتر در مورد آن در بخش GPU زیر.)

چقدر قدرت پردازش نیاز دارید؟

اگر شما یک کاربر معمولی هستید که از مرورگر وب، مجموعه آفیس مایکروسافت و شاید حتی برخی از نرم افزارهای ویرایش ع، استفاده می کنید، لپ تاپ با پردازنده نسل نهم اینتل Core i5 یا جدیدتر را توصیه می کنیم. چیزی شبیه “Intel Core i5-9350U” نمایش داده می شود.

اگر بتو،د آن را بپردازید، تراشه i7 اینتل ارتقای خوبی ایجاد می‌کند و لپ‌تاپ شما را سریع‌تر می‌کند. با این حال، قدرت اضافی اغلب به م،ای عمر باتری کمتر است، بنابراین باید آن را با نیازهای خود متعادل کنید. به ،وان مثال، یک لپ‌تاپ گیمینگ از تراشه i7 (یا i9) استفاده می‌کند، اما i3 یا i5 معمولاً برای کارهایی که سخت‌تر هستند من، هستند.

به همین ترتیب، برای یک کاربر معمولی، سری Ryzen 5000 AMD کافی خواهد بود، اما Ryzen 7000 یک ارتقاء خوب ایجاد می کند – دوباره به قیمت عمر باتری.

آیا شما یک کاربر قدرتمند هستید؟

اگر نرم افزار را کامپایل می کنید، ویدیو را ویرایش می کنید یا با پایگاه داده های بسیار بزرگ کار می کنید، نسبت به بقیه ما قدرت پردازش بیشتری می خواهید. من یک Intel i7 یا Ryzen 7 را پیشنهاد می کنم. شما همچنین می خواهید روی RAM بارگذاری کنید، اما ما در عرض یک دقیقه به آن خواهیم رسید.

همچنین به خاطر داشته باشید که در نمایشگاه CES 2023، اینتل و AMD تعداد زیادی پردازنده جدید را عرضه ،د که با پیشروی سال راه خود را به لپ‌تاپ‌ها باز خواهند کرد. اینتل پردازنده‌های نسل سیزدهم خود را با نام Raptor Lake معرفی کرد و AMD پردازنده‌های جدید Ryzen 7000 Zen 4 را منتشر کرد. در حالی که ما چیزی ندیده‌ایم که نشان‌دهنده افزایش سرعت عظیم باشد، انتظار داریم عمر باتری بهتری از برخی تراشه‌های موبایلی در آینده ارائه شود (ما به‌ویژه مشتاق امتحان تراشه‌های موبایل Ryzen 7040 AMD هستیم).

بهترین پردازنده‌ها برای لپ‌تاپ‌های Chrome OS

لنوو فل، 5

ع،: لنوو

سیستم عامل کروم حول مرورگر وب کروم گوگل ساخته شده است و ا،ر نرم افزارها را مستقیماً در مرورگر اجرا می کند. این بدان م،است که به تراشه های بزرگ و قدرتمند اینتل نیاز ندارد. این تئوری است، حداقل. در تجربه من، سیستم عامل کروم با حداقل یک تراشه اینتل i3 یا آنچه که فکر می کنم بهترین ارزشی است که در حال حاضر می تو،د با یک کروم بوک به دست آورید، یک تراشه AMD Ryzen 4000 بهترین عملکرد را دارد.


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-buy-the-right-laptop-for-you/