چگونه داده های خود را از ChatGPT حذف کنیم | سیمی


OpenAI اکنون یک را معرفی کرده است فرم درخواست حذف اطلاعات شخصی این به مردم اجازه می‌دهد – عمدتاً در اروپا، اگرچه در ژاپن – بخواهند اطلاعات مربوط به آنها از سیستم‌های OpenAI حذف شود. در یک پست وبلاگ OpenAI در مورد نحوه شرکت توضیح داده شده است مدل های زب، خود را توسعه می دهد.

این فرم به نظر می رسد در درجه اول درخواست حذف اطلاعات از پاسخ هایی است که ChatGPT به کاربران ارائه می دهد، نه از داده های آموزشی آن. از شما می خواهد که نام خود را ارائه دهید. پست الکترونیک؛ کشوری که در آن هستید؛ آیا شما درخواست را برای خود یا از طرف شخص دیگری ارائه می کنید (مثلاً وکیلی که برای یک موکل درخواست می کند). و اینکه آیا شما یک فرد عمومی هستید، مانند یک سلبریتی.

OpenAI سپس شواهدی را می خواهد که سیستم هایش از شما نام برده اند. از شما می‌خواهد «اعلان‌های مربوطه» را ارائه دهید که منجر به نام‌بردن شما شده است و همچنین برای هر اسکرین‌شات که در آن نام برده می‌شوید. در فرم می‌گوید: «برای اینکه بتو،م به درخواست‌های شما به درستی رسیدگی کنیم، به شواهد روشنی نیاز داریم که مدل از موضوع داده‌ها مشروط به درخواست‌ها اطلاعات دارد. از شما می‌خواهد ،م بخورید که جزئیات صحیح هستند و می‌د،د که OpenAI ممکن است در همه موارد داده‌ها را حذف نکند. این شرکت می گوید در هنگام تصمیم گیری در مورد درخواست های حذف افراد، «حریم خصوصی و بیان آزاد» را متعادل می کند.

د،ل لوفر، الف تحلیلگر ارشد سیاست در غیرانتفاعی حقوق دیجیتال Access Now، می‌گوید تغییراتی که OpenAI در هفته‌های اخیر ایجاد کرده است خوب است، اما وقتی صحبت از حفاظت از داده‌ها به میان می‌آید، تنها با «میوه‌های کم درآمد» سروکار دارد. آنها هنوز هیچ کاری برای رسیدگی به موضوع پیچیده‌تر و سیستماتیک‌تر در مورد نحوه استفاده از داده‌های افراد برای آموزش این مدل‌ها انجام نداده‌اند، و من انتظار دارم که این مشکلی نباشد که به‌تازگی از بین برود، به‌ویژه با ایجاد این مدل‌ها. کارگروه EDPB در ChatGPTلوفر با اشاره به اینکه تنظیم کننده های اروپایی گرد هم آمده اند تا OpenAI را بررسی کنند، می گوید.

“افراد همچنین ممکن است حق دسترسی، تصحیح، محدود ،، حذف یا انتقال اطلاعات شخصی خود را که ممکن است در اطلاعات آموزشی ما گنجانده شده باشد، داشته باشند.” صفحه مرکز راهنمایی نیز می گوید. برای انجام این کار، توصیه می کند به کارکنان حفاظت از داده های خود به آدرس [email protected] ایمیل ارسال کنید. افرادی که قبلاً داده های خود را از OpenAI درخواست کرده اند تحت تاثیر پاسخ های آن قرار نگرفته اند. و تنظیم کننده داده ایتالیا می گوید OpenAI ادعا می کند که از نظر فنی غیرممکن است برای تصحیح نادرستی در حال حاضر.

چگونه تاریخچه چت ChatGPT خود را حذف کنیم

شما باید مراقب آنچه به ChatGPT می گویید باشید، به خصوص با توجه به گزینه های محدود حذف داده OpenAI. مکالماتی که با ChatGPT دارید، به‌طور پیش‌فرض می‌تواند توسط OpenAI در مدل‌های زبان بزرگ آینده‌اش به ،وان داده‌های آموزشی استفاده شود. این بدان م،است که اطلاعات حداقل از نظر تئوری می تواند در پاسخ به سوالات آینده مردم بازتولید شود. در 25 آوریل، این شرکت یک a تنظیمات جدید به هر ،ی اجازه می دهد این فرآیند را متوقف کند، مهم نیست در کجای جهان هستند.

وقتی وارد ChatGPT شدید، روی نمایه کاربری خود در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید. تنظیمات، و سپس کنترل های داده. در اینجا شما می تو،د تاریخچه و آموزش چت را خاموش کنید. OpenAI می گوید خاموش ، سابقه چت به این م،ی است که داده‌هایی که در مکالمات وارد می‌کنید «برای آموزش و بهبود مدل‌های ما استفاده نمی‌شوند».

در نتیجه، هر چیزی که وارد ChatGPT می‌کنید – مانند اطلاعاتی درباره خودتان، زندگی و کارتان – نباید در تکرارهای بعدی مدل‌های زبان بزرگ OpenAI دوباره ظاهر شود. OpenAI می‌گوید وقتی تاریخچه چت خاموش شود، تمام مکالمات را به مدت 30 روز “برای نظارت بر سوء استفاده” حفظ می‌کند و سپس برای همیشه حذف می‌شوند.

وقتی سابقه داده‌های شما خاموش است، ChatGPT با قرار دادن دکمه‌ای در نوار کناری به شما کمک می‌کند تا آن را دوباره روشن کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا تاریخچه چت را دوباره فعال کنید—تضاد کاملی با تنظیم «خاموش» مدفون در منوی تنظیمات.




منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-delete-your-data-from-chatgpt/