یک استارتاپ گوشت رشد یافته در آزمایشگاه، مهر تایید FDA را دریافت می کند


گوشت پرورشی دارد برای اولین بار در ایالات متحده تایید شد. تصمیم توسط سازمان غذا و دارو (FDA) به این م،ی که شرکتی به نام Upside Foods به زودی قادر خواهد بود مرغ ساخته شده از سلول های حیو، واقعی را که در بیوراکتورها رشد می کنند به جای نیاز به کشتار حیوانات زنده بفروشد.

تایید FDA مدتهاست که به ،وان نقطه عطف بعدی برای صنعت گوشت کشت شده تلقی می شود. در چند سال گذشته، استارت آپ ها در این فضا ساخته شده اند تولید در مقیاس کوچک تسهیلات و میلیاردها دلار سرمایه سرمایه گذاری خطرپذیر جمع آوری ،د، اما نتوانسته اند محصولات خود را به مردم بفروشند. تا به حال، تعداد کمی از افرادی که برای آزمایش گوشت کشت شده دعوت شده بودند، مجبور بودند معافیت هایی را امضا کنند و اذعان کنند که این محصولات هنوز آزمایشی هستند.

تنها دو مرحله نظارتی کوچکتر تا زم، که گوشت کشت شده در دسترس عموم قرار گیرد، باقی مانده است. تأسیسات تولید Upside هنوز نیاز به بازرسی از و، کشاورزی ایالات متحده (USDA) دارد و خود غذا قبل از ورود به بازار ایالات متحده به علامت بازرسی نیاز دارد. این دو مرحله احتمالاً بسیار سریعتر از فرآیند طول، مشاوره FDA قبل از بازار که منجر به تأیید شد تکمیل می شود.

Uma Valeti، مدیر عامل Upside می گوید: “این لحظه ای است که ما در گذشته برای رسیدن به آن کار کرده ایم، اکنون تقریباً هفت سال است.” “باز ، بازار ایالات متحده چیزی است که هر شرکت در جهان در تلاش است انجام دهد.”

استارت آپ های مختلف بر روی طیف وسیعی از گوشت های کشت شده از جمله گوشت ،، مرغ، ماهی قزل آلا و ماهی تن تمرکز می کنند. این اطلاعیه فقط در مورد Upside Foods و مرغ پرورشی آن اعمال می شود، اگرچه به احتمال زیاد به زودی تأییدیه های دیگری نیز در پی خواهد داشت. محصولات از طریق یک فرآیند FDA به نام به طور کلی به ،وان ایمن (GRAS) تایید شده اند. از طریق این فرآیند، تولیدکنندگان مواد غذایی جزئیات فرآیند تولید خود و محصولی را که تولید می‌کند در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهند و زم، که سازمان غذا و دارو از ایمن بودن این فرآیند راضی شد، پس از آن، یک «فرآیند» صادر می‌کند.سوال دیگری نیست” حرف.

تصمیم FDA به این م،ی است که محصولات گوشتی کشت شده ممکن است به زودی برای امتحان در دسترس عموم قرار گیرد، اگرچه این احتمال وجود دارد که مزه ها به تعداد بسیار کمی از رستوران های انحصاری محدود شود. Dominique Crenn سرآشپز ستاره دار میشلن قبلاً اعلام کرده است که مرغ پرورشی Upside Foods را در رستوران خود Atelier Crenn در سانفرانسیسکو سرو خواهد کرد.

والتی می‌گوید که او می‌خواهد مردم اولین طعم مرغ آپساید را از طریق رستوران‌های منتخب قبل از ،ید و پخت آن در خانه بچشند. والتی می‌گوید: «ما می‌خواهیم این موضوع را در مرحله اولیه از طریق سرآشپزها به مردم برس،م. «هیجان زده شدن سرآشپزها در مورد این موضوع واقعاً برای ما کار بزرگی است. ما می‌خواهیم با بهترین شرکای کار کنیم که می‌دانند چگونه خوب آشپزی کنند، و همچنین درباره کارهایی که می‌تو،م بهتر انجام دهیم، به ما بازخورد بدهند.»

با این حال، آتلیه کرن اولین رستور، نخواهد بود که گوشت کشت شده را سرو می کند. در دسامبر 2020، رگولاتورهای سنگاپور به مرغ پرورشی از استارتاپ Eat Just مستقر در سانفرانسیسکو چراغ سبز نشان دادند. ناگت های مرغ در رستور، به نام 1880 فقط برای اعضا فروخته شد و بعداً برای تحویل در دسترس قرار گرفت.


منبع: https://www.wired.com/story/lab-grown-meat-approval/