The Hunt for the Kingpin Behind AlphaBay، قسمت 2: Pimp_alex_91


این درخواست قانونی هفته ها طول کشید تا به نتیجه برسد. سرانجام، یک روز عصر در هفته‌های ابتدایی ژانویه 2017، علی وسط ک، شبانه دانشکده حقوق بود که از طرف مامور اف‌بی‌آی مستقر در ،رامنتو با او تماس گرفت که خبر داد: نتایج احضاریه برگشته است.

نماینده نامی را که در حساب صرافی مرتبط با آدرس تونافیش است به او گفت. ال،اندر کازز بود.

در مورد بعدی ماه‌ها، علی و ارین به ردیابی آدرس‌های با ارزش بیشتری از خوشه AlphaBay در صرافی‌های ارزهای دیجیتال یکی پس از دیگری ادامه دادند. آن‌ها متوجه شدند که به نظر می‌رسد هویت کیزز، حتی در عادات بیت‌کوین‌شویی‌اش، می‌باشد. در برخی موارد، تلاش های او برای پنهان ، مالکیت بیت کوین ها، خود به نوعی اثر انگشت تبدیل شد.

در مجموع، این دو تحلیلگر کمیسیون های Cazes را در 12 صرافی ارزهای دیجیتال دنبال ،د. سپس دادستان‌ها یکی یکی اینها را احضار ،د و حساب‌هایی را پیدا ،د که هم به نام کازس و هم به نام همسرش ثبت شده بود. و با آمدن این نتایج، یک الگوی چند ساله ظاهر شد: کیزز یک حساب با یک صرافی باز می‌کرد و سعی می‌کرد از آن برای نقد ، بخشی از سود AlphaBay استفاده کند. در برخی مواقع – اغلب در عرض چند ماه پس از تراکنش‌های نقدی او – صرافی نسبت به منشأ این معاملات عظیم ارزهای دیجیتال مشکوک می‌شود و اطلاعات بیشتر درباره مشتری خود را از او می‌خواهد.

کازز یادداشتی می فرستاد و توضیح می داد که او صرفاً یک سرمایه گذار اولیه در بیت کوین بوده است. در برخی موارد، بنیانگذار AlphaBay ادعا کرد که هزاران سکه از صرافی منقرض شده Mt. Gox در سال 2011 یا 2012 ،یداری کرده است. ادعا کرد که آنها را از یک فروشنده خصوصی به نرخ مبا، دلار ،یده است. او در یکی از توضیحات ایمیل شده به یک صرافی نوشت: «از آن زمان، من تقریباً با سکه‌هایی مانند سهام، ،ید و فروش دستکاری می‌کردم، اما هرگز پول نقد نمی‌کردم».

با این حال، تا سال 2017، ،ب و کارهای قانونی بیت کوین یاد گرفته بودند که نسبت به این داستان های غیرقابل تایید محتاط باشند. در بیشتر موارد، حساب کازس را بستند یا مسدود ،د و او را مجبور ،د به صرافی دیگری برود. در همین حال، علی و ارین می‌توانستند منبع واقعی ثروت کیزز را به‌صورت رشته‌ای به رشته‌ای از اتصالات بلاک چین ببینند.

برای سال‌های آینده، بازرسان درگیر در پرونده AlphaBay بحث می‌،د که آیا ردیابی ارز دیجیتال آنها به تنهایی می‌توانست این پرونده را ش،ت دهد، حتی اگر هرگز راهنمایی Pimp_alex_91 را دریافت نکرده بودند. آیا ظاهر نام کیزز در آن حساب‌های صرافی برای قرار دادن آن‌ها در ردیابی او کافی بود، یا آن‌ها آن را به ،وان یک سرنخ مبهم دیگر در نظر می‌گرفتند که آنقدر مشغول بودند که نمی‌توانستند آن را تعقیب کنند؟

با این حال، بلافاصله پس از دریافت اطلاعاتی که به می، درباره Alpha02 ارسال شد، کار بلاک چین دو تحلیلگر FBI نظریه‌ای را به دیوار نشاند که در غیر این صورت تنها با چند رشته ثابت می‌شد. هر احضاریه مبا، ای و نتایج آن مرز دیگری بین کازز و ثروت آلفا بی ترسیم می کرد.

رابن می‌گوید: «وقتی دیدیم که میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال از کیف پول‌های مرتبط با AlphaBay به سمت او سرازیر می‌شود، نسبتاً مطمئن بودم که فرد من،ی را داریم. “وقتی به آن نقطه رسیدید، شروع به آماده شدن برای کیفرخواست می کنید.”

هفته آینده ادامه دارد: زم، که محققان در یک انجمن پیکاپ آرتیست کیزز را پیدا می‌کنند، چالش جدیدی را برای دستگیری او کشف می‌کنند – و نقشه‌ای برای جاه‌طلبانه‌ترین نیش در تاریخ تاریک‌وب طراحی می‌کنند.


این داستان برگرفته از کتاب پیش رو است Tracers in the Dark: The Global Hunt for Crime Lords of Cryptocurrency، در 15 نوامبر 2022، از Doubleday در دسترس است.

اگر چیزی را با استفاده از پیوندهای موجود در استوری های ما ،یداری کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم. این به حمایت از رو،مه نگاری ما کمک می کند. بیشتر بد،د.

تصاویر فصل: ریموندو پرز III

منبع ع،: گتی ایماژ

این مقاله در شماره نوامبر 2022 ظاهر می شود. اکنون مش، شوید.

نظر خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید. ارسال نامه به سردبیر در [email protected].


منبع: https://www.wired.com/story/alphabay-series-part-2-،-alex-91/