الیزابت هلمز از ترانوس به 11 سال زندان محکوم شد


الیزابت هلمز دارد او به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران با ادعای دروغین که فناوری او می تواند بیماری ها را از یک قطره خون تشخیص دهد به بیش از 11 سال زندان محکوم شد.

محکومیت مدیر عامل سابق ترانوس پای، بر حماسه سیلی، ولی بنیانگذار جوان است که در آن او سرمایه گذاران را با وعده های توخالی و آرمان گرایی جذب کرد و صدها میلیون دلار به دست آورد. به گفته کارشناسان، این موردی است که می تواند بر نحوه ارزیابی سرمایه گذاران از استارت آپ های جدید تأثیر بگذارد. بسیاری از بنیانگذاران برای توصیف دیدگاه های خود و جمع آوری پول از هذل استفاده کرده اند، اما اتهامات جنایی کلاهبرداری نادر است.

آنات آلون بک، استاد حقوق در دانشگاه کیس وسترن رزرو می‌گوید: «او پاکت را کمی دورتر زد. «تا زم، که آن را بسازید جعل می‌کنید، اما خیلی «جعلی» بود.»

اما قضیه کاملاً تمام نشده است. دوست پسر و شریک تجاری سابق هولمز، رامش “س،” بالو،، حکمی برای 7 دسامبر برنامه ریزی شده است. او به دلیل 12 فقره جرم کلاهبرداری و توطئه علیه سرمایه گذاران و بیماران Theranos محکوم شد. هولمز نیز او را متهم کرده است سوء استفاده می کند او، اما بالو، دارد تکذیب کرد این ادعاها

هلمز به دنبال تامین مالی برای Theranos بود که برای راه‌اندازی آن از دانشگاه استنفورد انصراف داد، با این ادعا که فناوری او انقلابی در دنیای پزشکی ایجاد می‌کند، زیرا می‌تواند تنها از چند قطره خون برای اسکن صدها بیماری استفاده کند. او این استارتاپ را به یک ، شاخدار 9 میلیارد دلاری تبدیل کرد. اما افشاگران فاش ،د که هلمز در مورد قابلیت های اختراع خود دروغ گفته است. به جای نجات جان، بیماران را در معرض خطر جدی نتایج جعلی قرار می داد.

هولمز به خاطر اعمالش با 20 سال زندان مواجه شد. در یک یادداشت که هولمز را کودکی دلسوز به تصویر می‌کشد که به یک رهبر تجاری ساده‌لوح و جوان تبدیل شده بود، وکلای او از او خواستند 18 ماه در حبس خانگی و به دنبال آزادی تحت نظارت و خدمات اجتماعی بگذرد. دادستان ها خواهان 15 سال حبس و 8 میلیون دلار غرامت بودند.

من در برابر شما ایستاده ام که مسئولیت ترانوس را بپذیرید. من ترانوس را دوست داشتم. این کار زندگی من بود، “هولمز گفت قبل از دریافت محکومیت 135 ماهه یا 11.25 سال. “من با تمام سلول های بدنم از ش،ت هایم پشیمان هستم.”

در ماه اکتبر، هولمز دوباره سعی کرد با تلاش برای محاکمه جدید از زندان اجتناب کند. (پس از محکومیت او در اوایل سال جاری، او چندین درخواست از این قبیل ارائه کرده است.) آ،ین درخواست پس از آن مطرح شد که آدام روزندورف، مدیر سابق آزمایشگاه Theranos، شاهدی که علیه هولمز شهادت داده بود، به خانه او آمد و تلاش کرد به خاطر نقشی که در محکومیت او بازی کرد، عذرخواهی کند. . این باعث شد که هولمز علیه استفاده از شهادتش علیه او استدلال کند، اما یک قاضی این درخواست را در اوایل نوامبر رد کرد.

در ژوئن 2018، هولمز به 11 فقره کلاهبرداری متهم و به چهار مورد محکوم شد: یکی برای توطئه و سه مورد برای کلاهبرداری با سیم. هیئت منصفه او را به اتهامات مربوط به کلاهبرداری از بیماران از طریق انجام آزمایش خون نادرست محکوم نکرد. مثبت کاذب برای HIV، سقط جنین و سرطان. Theranos قراردادی با Walgreens بسته بود که شامل برنامه هایی برای ایجاد مراکز آزمایش خون Theranos در هزاران فروشگاه خود در سراسر ایالات متحده بود. اما Walgreens انجام نداده بود اعتبار سنجی مستقل و کامل از فناوری، و در عوض روی Theranos قمار کرد.




منبع: https://www.wired.com/story/elizabeth-،lmes-theranos-is-going-to-prison/